Min ragdollungar, nu 7 veckor gamla! (bilder)

loveponies

Trådstartare
Igår blev dom hela 7 veckor gamla, usch vad tiden går fort! Bebisarna har varit dåliga i magen de senaste veckorna, så det har varit lite jobbigt, men nu är de äntligen på bättringsvägen!

Här är bilder på dem i alla fall:

S*Dragonfire Brennan, brun colorpoint, ska flytta till Uppsala. En lat och mysig kille som säkert blir en riktig goskatt!
brennan11.jpg

brennan12.jpg

S*Dragonfire Aislinn, bruntabby bicolor, ska flytta till Norge. Såå söt liten tjej, en riktig liten pratkvarn också, säger till så fort det är något hon har en åsikt om, och spinner så fort man tar i henne!
aislinn11.jpg

aislinn12.jpg

S*Dragonfire Bronwyn, bruntabby colorpoint, ska flytta till Uppsala. Även hon otroligt söt, och med en så rund och go mage som hon älskar att bli kliad på! :love:
bronwyn11.jpg

bronwyn12.jpg

S*Dragonfire Aidan, blåtabby bicolor, ska flytta till Frankrike. Min favoritkille, en sån ljuvlig varelse! Helt slapp och otroligt social och kelen, och dessutom väldigt snygg! :)
aidan11.jpg

aidan12.jpg

S*Dragonfire Kellin, brun bicolor, ska förmodligen flytta till Mantorp (är ej tingad ännu, men kommer förmodligen bli det så snart de varit här och hälsat på). Väldigt kelen och go kille, ligger gärna i knäet!
kellin11.jpg

kellin12.jpg

Sv: Min ragdollungar, nu 7 veckor gamla! (bilder)

Jag håller med toughcookie! :p

Inte tingad än sa du? :D

Vilka otroligt vackra små katter! Och vilka fina namn de har fått!

jaa, gud vilka små sötnosar. :D själv så har man en ragdoll hemma med! haha, fast han är lite äldre! ;P
otroligt söta iaf!

Det ärsträngt förbjudet att visa bilder på så söta varelser..

Jag har alltid velat ha en ragdoll, men så länge jag är ensamstående och heltidsarbetare, kommer jag inte att ha katt.

hmm.. kanske ska tinga en för framtiden av dig. :)

Så supersöta! :love: Och en kanske ska till Mantorp av alla ställen, där bor ju jag! :p

Jätte söta :love:

Oj ända te frankrike???

Varför såå långt...

E du värsta uppfödaren av speciela katte??? :bumb:

Men shit va söta... Vill ha :love: :love:

Som toughcookie sa: "NEJ,NEJ,NEJ!!! absolut förbjudet att visa nått så gulligt............" - Håller me dig... :love:

*LK*

Vilka otroligt underbara djur:love: :love: :love: :love:

Tycker mest om den sista med den lilla bläsen ( den som inte va tingad än...) hm....Men som sagt den kommer nog inte bli svårsåld!!!

Får man fråga hur mkt en sån katt kostar???

//emma

ylv4 skrev:
Jätte söta :love:

Oj ända te frankrike???

Varför såå långt...

E du värsta uppfödaren av speciela katte??? :bumb:

Ja, det är en familj från Frankrike som ska ha honom som sällskapskatt, de ska flyga hela familjen (2 vuxna, 5 barn) till stockholm och hämta honom. Ragdoll är visst väldigt ovanligt i Frankrike, det är därför de köper så långt ifrån. Fast varför de köper just från Sverige och inte från något närmare land som Tyskland eller Holland, det vet jag inte. Kanske vill de se Stockholm? :idea:

Linabebis skrev:
*LK*

Vilka otroligt underbara djur:love: :love: :love: :love:

Tycker mest om den sista med den lilla bläsen ( den som inte va tingad än...) hm....Men som sagt den kommer nog inte bli svårsåld!!!

Får man fråga hur mkt en sån katt kostar???

//emma

Jag tar 6000:- för en kattunge som inte har några "fel", har den det (tex felteckning eller något fysiskt fel som svansknick eller så) så tar jag 5000-5500:-.

Vilken fin färg de har fått redan...det tog ett bra tag innan min Rag n 03 fick fin färg. :love:
Om du letar avelsmane någon gång och vill ha en Rag n 03 så kan du höra av dig.

Mm, Aidan ser ut att bli en riktig läckerbit när färgen är färdig!
Härligt att "allt är klart" inför flytt och försäljning.

dXb skrev:
Vilken fin färg de har fått redan...det tog ett bra tag innan min Rag n 03 fick fin färg. :love:
Om du letar avelsmane någon gång och vill ha en Rag n 03 så kan du höra av dig.

Ja, de är ganska mörka allihopa, de bruna i alla fall. Pappan är ganska mörk, så det kommer därifrån.
Vad har du för hane då? *nyfiken*

Gillar mest den längst upp ¨å den längst ner. Underbara! :love:

Han kommer från ragger´s uppfödning i trollhättan www.raggers.info.se

Ragger´s Ture
Född: 27 mars 2005
Stamtavla finns på http://www.pawpeds.com/cgi-bin/RAG? (sök på Ragger´s Ture)

Ska in i avel i vår.

Har ställt ut honom två gånger med EX1 bedömning båda gångerna. Hade det inte vart för att han har brutit svansen så skulle det gå långt har domarna sagt. (har intyg på att den är bruten och inte en knick (från veterinär)). Många har kommit fram och berömt honom för hans teckning som är perfekt.

Rag n 03

Världens snällaste och goaste kille...tycker jag iallafall.

Just nu ca 5.3 kg:crazy:

http://i39.photobucket.com/albums/e163/cagner/c0752690.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e163/cagner/41460e6a.jpg

Fler bilder finns men då mailar jag dem gärna:banana:

Liknande trådar

Övr. Katt Igår blev bebbarna 1 vecka gamla, och självklart tog jag bilder på allihopa! Namn har de fått allihopa, temat är keltiska! :idea: Och...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: Tviggy1081
·
Övr. Katt Och dom blir bara sötare och sötare! :love: Nu har ju alla öppnat ögonen, och jag kan knappt hålla mig från att äta upp dom! :D :love...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Cheeserica
·
Övr. Katt Har inte skrivit här på ett tag, men jag tänkte att jag skulle presentera den fjärde kullen som fötts i min uppfödning! De föddes 6...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Reykur
·
Övr. Katt Ja, tiden bara rinner iväg! 4 veckor har bebisarna hunnit bli nu, och alldeles ljuvliga också! De har nu börjat röra sig utanför bolådan...
2
Svar
27
· Visningar
2 322
Senast: dannilall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar