Min pumpa!

bettysmatte

Trådstartare
Vad tycks? Pumpakärnorna rostades i ugn och blev riktigt mumsiga :)!

PB010008-1.jpg

Sv: Min pumpa!

När man plockar ur dem är de jätteslemmiga. Men enligt receptet jag hade skulle man skölja av allt fruktkött, sjuda i saltat vatten i 10 min och sedan rosta (med lite olivolja) i ugn i ca 15 min. Då blev de jättegoda :d!

Jag ugnsrostadeockså överblivna pumpakärnor. Bara skölja av. Bre ut på en plåt. Ingen olja bara salt och chilipulver. "Slemmet" torkar - kärnorna blir krispiga, supergoda och nyttiga snacks! :bump:

Häftigt! Jag älskar pumpakärnor men köper dem färdigskalade i affären och rostar tillsammans med solrosfrön. Men om jag nån gång köper en pumpa ska jag testa rosta fröna!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Är på jakt efter förvaring till trädgården. Gräsklippare, verktyg, redskap, krukor, allt som hamnar i växthuset "så länge". Är såna...
Svar
4
· Visningar
247
Senast: sthu
·
Fritid Hjälp. Däckventilen på skottkärrehjulet har åkt snett. Den sticker alltså inte rakt ut längre, utan ligger på sidan mot fälgen. Ingen...
Svar
9
· Visningar
412
Senast: Jeffery
·
Tjatter Kissade hundarna i trädgården igår kväll vid 21. Såg något konstigt i ögonvrån och kollade upp. 👽 Nu var det ju tyvärr inte aliens...
Svar
5
· Visningar
392
Trädgård & Växter Det här växer i min gräsmatta. Ser ut som tjockt gräs eller någon slags stjälk, men inga blommor i nuläget. Någon som vet vad det är?
Svar
16
· Visningar
792
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka