Jag måste bara fråga...huden slets inte bort utan det skars upp eller och liksom drogs isär som ett gummiband och syddes ihop genom att dra tillbaka det eller? OM du förstår vad jag menar. Och fy även om jag oxå är lugn när något akut händer så fy fasen alltså vilket sår! Hade nog skakat och spytt efteråt alltså...
Huden liksom fastnade och revs upp som om man fastnar i ett papper. (Jag kan skicka bilderna av saret innan det var hopsytt sa forstar du) Det var jattemycket som borde ha gjorts annorlunda i Sodertalje ... framforallt informationen till oss.
Jag fick inga riktiga svar pa mina fragor och mycket lades over till oss att besluta utan att vi fick ordentlig information vad de olika besluten innebar och i en sadan situation kommer man absolut inte pa vilka fragor man ska stalla. Nar jag fragade fick jag svar som jag var tvungen att tolka,
"Ni kan antingen ta henne till Bagarmossen i kvall eller ta hem henne for natten och komma tillbaka i morgon bitti," sa kirurgen.
"Vad skulle du gjort om det var din hund?" blev den naturliga foljdfragan.
"Hahaha" ja jag maste ju recomendera att ni tar henne till Bagarmossen, men vi kan boka en tid har i kvall som ni har till i morgon bitti."
Faktum ar att jag ar sa urusel pa alla medicinska grejor att jag helt enkelt har valdigt fa fragor ... jag vet inte vad jag ska fraga om. Jag fragade vad jag skulle tvatta saret med och fick till svar att tvatta med vatten. Jag blev lite overraskad nar Stromsholm fragade vilken sartvatt jag anvant. Jag kopte en efter ett par dagar, men anvande bara vatten, som han ju sa, de forsta dagarna.
Vi fick inte nagon information om att vi borde lagga en salva vid dranen och pa andra stallen dar det lackte, for att skydda huden. Ingen sa nagot om att om det luktar illa maste hon in till sjukhuset igen.
etc. etc. etc. Jag kan alta det hur lange som helst. Det gor det dock inte battre, sa jag forsoker sluta alta och se framat. Jag vill bara fa hem "lill-tjejen" igen.