Min pojkvän är med på match

Sv: Min pojkvän är med på match

Man kan förstås använda sajten/appen som man vill men jag tycker att den här artikeln ungefär speglar min korta erfarenhet av badoo, såväl som den bild mina bekanta som använder den ger.

Men i det aktuella fallet gäller förstås det vanliga, att en behöver prata med berörd person för att veta hur det ligger till...

Senast ändrad:

Tycker Badoo är mer av en chatsida än en dejtingsida, även om det finns folk där som vill dejta (och även de som vill träffas enbart för sex). Jag skulle inte bry mig så mycket om min partner var medlem på Badoo, men det beror ju också på av vilken anledning denne är medlem där. Att din sambo har fyllt i att han är singel och att han söker det och det är rätt märkligt. Då känns det som det är mer än bara socialt?

Efter att ha läst här så va jag "dum" nog att kolla efter om min kille fanns nånstans...o Ja d gjorde han:(

Haft en liten känsla av att det skulle vara nåt men samtidigt tänkt att det bara är att jag har allmänt svårt att lita på folk.

När jag frågade han om det sa han typ bara att: Ja men det är ju som FB

Kanske dum fråga men det är det väl ändå inte?

när man är singel är det som Facebook, om man inte är det - ABSOLUT INTE....

nej han betalar för den o använder den dagligen, han tyckte inte att det va något konstigt alls...samtidigt som han tycker att ärlighet är det viktigaste i ett förhållande...fattar verkligen inte

Varför står han som singel på sidan? Har du frågat det?

Står han som singel och att han söker... (ja, vad?) hade jag haft svårt att svälja förklaringen att han är där av oskyldigt sociala skäl. Jag (som är gift) hör att den sidan är för de som vill ha vid-sidan-av-sex.

Känns ofantligt respektlöst att regga sig där som singel när han är i ett förhållande med dig. Och tycker samtidigt att ärlighet är viktigt. Väldigt skevt. Vad gör han mer utan att berätta om det?

Varför står han som singel på sidan? Har du frågat det?

Är det bara jag som tänker att han kanske blev medlem på sidan innan han träffade Dingelass?
Jag vet inte hur ni andra är men jag är inte så duktig på att uppdatera sånt där.
Min FB ändrade jag väl till upptagen efter att ha varit sambo i 4-5 år..
Inte för att jag har något att dölja men jag ser det bara som totalt oviktigt.

Om man är på en dejting/snabbknull-sida och aviserar sig som singel, är där regelbundet och kanske t o m dagligen - då ser jag det faktiskt som något helt annat än om man glömt att uppdatera sin FB-status.

Precis, jag har liiiiittee svårt att se att det skulle vara en "hoppsan, jag har glömt ändra"-grej.

På min dejtingtid var det ju inte helt ovanligt med den där typen av snubbar, som hade en hushållerska hemma och dejtade vid sidan av för att hitta något bättre. Men det var ju praktiskt och bekvämt att ha någon hemma, som skötte markservicen och kunde mysa lite när det inte fanns något bättre tillhands.

De flesta var också rätt öppna med den detaljen, när man ställde rätt frågor.

Om man är på en dejting/snabbknull-sida och aviserar sig som singel, är där regelbundet och kanske t o m dagligen - då ser jag det faktiskt som något helt annat än om man glömt att uppdatera sin FB-status.

Tjaa jag använder ju fb dagligen utan att uppdatera den och även andra sidor...

Precis, jag har liiiiittee svårt att se att det skulle vara en "hoppsan, jag har glömt ändra"-grej.

På min dejtingtid var det ju inte helt ovanligt med den där typen av snubbar, som hade en hushållerska hemma och dejtade vid sidan av för att hitta något bättre. Men det var ju praktiskt och bekvämt att ha någon hemma, som skötte markservicen och kunde mysa lite när det inte fanns något bättre tillhands.

De flesta var också rätt öppna med den detaljen, när man ställde rätt frågor.

Mmm, lämpligt att "glömma" det då...:meh:

Håller med.

Har själv råkat ut för det med min första sambo, tyvärr gjorde jag inte slut utan köpte alla hans lögner och manipulerande (det var ju mitt fel).

Dingelass: Innan han rensar meddelanden så skulle jag be om att få se dom, för att veta om han är ärlig eller inte. Det är nog enda sättet du kan veta på, även om jag tyvärr tror han dummar sig.

nej han betalar för den o använder den dagligen, han tyckte inte att det va något konstigt alls...samtidigt som han tycker att ärlighet är det viktigaste i ett förhållande...fattar verkligen inte

För mig skulle det inte betyda varken bu eller bä om partner är med på den där sidan eller inte.

Det som skulle betyda något är om jag känner att jag kan prata med partner om det om jag vill, och om jag litar på partners svar.

Litar man inte på partner, eller inte kan prata med hen, så spelar det ju ingen roll vad hen gör och inte gör. Finns inget förtroende, kvittar ju resten.

Knapplån

På ett sätt skönt att höra att jag inte är ensam. Fick fler SMS igår och hur mycket han älskar mig och att han ville att vi skulle träffas och prata ut. Skrev att han mår asdåligt och har inget försvar och att man inte gör så och det kommer aldrig hända igen. Suck.

Är det bara jag som tänker att han kanske blev medlem på sidan innan han träffade Dingelass?
Jag vet inte hur ni andra är men jag är inte så duktig på att uppdatera sånt där.
Min FB ändrade jag väl till upptagen efter att ha varit sambo i 4-5 år..
Inte för att jag har något att dölja men jag ser det bara som totalt oviktigt.

Fast skillnaden på facebook och en datingsajt är att man på facebook inte behöver skriva ett skit om vilken relationsstatus man har, vilket du måste på en datingsajt.

Man kan förstås använda sajten/appen som man vill men jag tycker att den här artikeln ungefär speglar min korta erfarenhet av badoo, såväl som den bild mina bekanta som använder den ger.

Men i det aktuella fallet gäller förstås det vanliga, att en behöver prata med berörd person för att veta hur det ligger till...

Du har säkert rätt, jag tittade bara på vad som stod på förstasidan.

kl.

Är det inte lätt att man utvecklar ett beroende som kan vara svårt att bryta när man är med på liknande sidor? Gammeln tar upp en faktor, det finns säkert fler.

Jag känner det själv när det gäller internet, oavsett vad det gäller så finns det för mycket information som gör att man fastnar. Bukefalos är ett exempel.

"Jag är ute efter att hitta mitt livs kärlek här, e det du, hör av dig
Intresserad av
Intresserad av att träffa en tjej som kan komma att börja gilla mig för den kille jag är och så kan de bli seriöst och helt enkelt underbart.!"

Och han har uppdaterat sidan med nya bilder igår :(

Nej det finns inget förtroende kvar...jävla skitstövel vad ont jag har i hjärtat

Du har säkert rätt, jag tittade bara på vad som stod på förstasidan.

kl.

Är det inte lätt att man utvecklar ett beroende som kan vara svårt att bryta när man är med på liknande sidor? Gammeln tar upp en faktor, det finns säkert fler.

Jag känner det själv när det gäller internet, oavsett vad det gäller så finns det för mycket information som gör att man fastnar. Bukefalos är ett exempel.

Han är beroendesjuk... kanske är han inte särskillt tillfrisknad o bara bytt "drog"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka