Min pojkvän är med på match

Sv: Min pojkvän är med på match

På ett sätt skönt att höra att jag inte är ensam. Fick fler SMS igår och hur mycket han älskar mig och att han ville att vi skulle träffas och prata ut. Skrev att han mår asdåligt och har inget försvar och att man inte gör så och det kommer aldrig hända igen. Suck.

Nej, det kommer aldrig att hända igen, för ni kommer aldrig att hända igen.

Stå på dig, var stark.
Han har ju precis insett att han är förloraren här, och att han har gått miste om en toppentjej - för det är du! :love:

haha...?

Det lät ju som en dum anledning. Vad har han för anledning till att inte vara "upptagen, söker endast vänner" på badoo då?

Jag tänkte ge han en chans att komma och förklara sig men han sa att han somnat i soffan. Bara det visar ju prioriteringarna...

Men vad ska han förklara? Han har ju förklarat. Han kollar om det finns något bättre.

Jag är singel och nätdejtade ett tag. Du kan inte ana hur många upptagna män (och kanske kvinnor, men dem stöter inte jag på) det finns på "seriösa" datingsiter. Som singelkvinna kontaktas man av ett antal. En del vill bara ha sex, andra är missnöjda med sina förhållanden men att först bryta dem tycks inte vara ett alternativ. Jag totaldissar alla sådana kontakter. För om de inte har stake nog att först kliva av sitt gamla förhållande utan ska se om det finns något bättre så är de inte partnern jag söker.

Att snubbla över någon som är upptagen i en IRL-situation och båda blir kära, det ser jag som något som kan hända.

Tillfällig otrohet p g a stundens hetta i en IRL-situation, det ser jag också som något som kan hända.

Men att aktivt ragga tillfälligt sex eller nytt förhållande bland singelkvinnor - ser jag som fullständigt lusartat beteende. Men det är inte ovanligt. Jag vet inte hur många gånger jag har kontaktats av män som skriver (ungefär) "Ser att du vill ha ett seriöst förhållande, men kan du inte tänka dig lite kul medan du letar?" På frågan om varför han ens kontaktar mig och inte väljer någon i samma situation (d v s en gift kvinna som vill ha ett äventyr) har svaret flera gånger blivit ungefär att det är ju jobbigt för då måste de ju ta hänsyn till hennes livssituation också och han kanske vill lämna sin fru faktiskt och då vill man ju att kvinnan ska vara tillgänglig:eek::eek::eek::yuck:!

Där är en sannolik förklaring!

Jösses. Finns det normala personer (män) på datingssidor?

Har också varit med om det flera gånger då jag var aktiv på såna sidor. Män, gärna 40+ (trots att jag sökte upp till 35) som "inte fick någon passion i sitt äktenskap/förhållande och ville hitta någon att ha ett äventyr med"
Jag brukade fråga om deras fru/flickvän visste om vad dom höll på med och var ok med det, då brukade dom oftast inte svara :p

haha...?

Det lät ju som en dum anledning. Vad har han för anledning till att inte vara "upptagen, söker endast vänner" på badoo då?

Ja...jag började själv skratta samtidigt som jag grät innan när vi pratade, han sa till slut att han också tyckte det såg ut lite (obs. Lite:banghead:) att han inbjöd till ragg...

Sen la han till att när vi blivit riktigt seriösa kanske han ändrar det.
Det var efter detta det brast för mej, för mej finns inte riktigt seriöst, utan aningen är man eller så är man inte och vi var ju seriösa redan...eller det var vad jag trodde iaf...
Och så började slingrandet igen.

Nu har jag slutat gråta iaf o är redo att ta tag i mitt liv...om känslan bara består

men vad han hugger sig själv i foten. "alltså jag raggar inte men jag håller liksom flera dörrar öppna tills jag inser att det inte finns bättre, då kanjag ändra!"

Hoppas att känslan består, ta beslut nu som är bra för DIG.

Ja ta tag i det nu. Nu är du ju helt tydligt ett knull medan han väntar på nåt bättre. :crazy:

halv-kl

badoo är ändå jäkligt trixigt. Blev övertalad av en tjejkompis att skaffa under en fest, "för hallå man får jättemycket uppmärksamhet!!!" och mitt fulla jag skaffade. Använde lite sporadiskt i två veckor, blev rädd av att se att personer i grannhuset ville ligga. Träffade såsmåningom min sambo genom gemensamma vänner, varpå jag slutade öppna badoo-appen men meddelanden fortsatte trilla in. Efter någon månad i mitt nya förhållande kände jag att det var dags att ta tag i saken och göra sig av med kontot, bara ta bort appen kändes inte tillräckligt för min del. Hade ju själv blivit skärrad om jag hittade min partner på samma sida liksom, oavsetthur aktiv han var.

VET NI HUR SVÅRT DETÄR ATT TA BORT KONTO??? För det första måste man logga in via datorn. för det andra får man klicka i "varför man avreggar", där alla alternativ utom ett är "fel" och tar dig till encounter-sidan. Gjorde om denna cirkeln sådär fem gånger, var på vippen att skriva argt mail till badoos kundservice då de lockar och pockar med fler dagars plusmedlemskap eller vad de kallar det, och när man väl lyckats radera sitt konto får man fortsatta erbjudanden om"kom tillbaak och få gratis dagar med plusmedlemskap!" och "tråkigt att du lämnar oss men vi behåller ditt konto intakt i en månad innan vi raderar det, ifall du vill aktivera det igen!"

Fortfarande ingen ursäkt för folk att vara aktiva på badoo trots förhållande, men som sagt, satan vad omständligt det var att bli av med skiten.

Håller med, det är onödigt trixigt att radera sitt konto! Men det går att göra från mobilen så man behöver inte alls logga in på datorn. Väldigt lurigt att dom döper knappen till "fortsätt" som egentligen betyder avbryt :meh:
Men att dom vill veta varför man raderar kan jag förstå på nå sätt, och ett alternativ var ju att man var i ett förhållande..
Och för mig spelade det ingen roll hur mycket gratisgrejer dom lockade med eftersom jag redan hittat min :love:

"jaha, du har en partner? Men många träffar nya vänner på badoo, här får du möjlighet till tre dagars förmåner!"

lyckades inte göra från mobilen, men ah. bra om det går!

Ja...jag började själv skratta samtidigt som jag grät innan när vi pratade, han sa till slut att han också tyckte det såg ut lite (obs. Lite:banghead:) att han inbjöd till ragg...

Sen la han till att när vi blivit riktigt seriösa kanske han ändrar det.
Det var efter detta det brast för mej, för mej finns inte riktigt seriöst, utan aningen är man eller så är man inte och vi var ju seriösa redan...eller det var vad jag trodde iaf...
Och så började slingrandet igen.

Nu har jag slutat gråta iaf o är redo att ta tag i mitt liv...om känslan bara består

Blivit riktigt seriösa?
Hur länge har ni varit ihop? Bor ni ihop?

Jag hörde samma valsen din pojkvän drar...bortsett från det där med seriöst... Du ser hur det gick för mig. Gå inte på skiten.
Har han varit där sen 2009 så tycker han uppenbarligen om att näta så och kommer inte att sluta. Han kommer bara byta till en annan sida eller göra ett kortare uppehåll tills du lugnat ner dig.

Senast ändrad av en moderator:

Blivit riktigt seriösa?
Hur länge har ni varit ihop? Bor ni ihop?

Jag hörde samma valsen din pojkvän drar...bortsett från det där med seriöst... Du ser hur det gick för mig. Gå inte på skiten.
Har han varit där sen 2009 så tycker han uppenbarligen om att näta så och kommer inte att sluta. Han kommer bara byta till en annan sida eller göra ett kortare uppehåll tills du lugnat ner dig.

Är jag också ganska säker på , och han uppdaterade bilder häromdagen :crazy:

Jag vet inte hur många gånger jag har kontaktats av män som skriver (ungefär) "Ser att du vill ha ett seriöst förhållande, men kan du inte tänka dig lite kul medan du letar?" På frågan om varför han ens kontaktar mig och inte väljer någon i samma situation (d v s en gift kvinna som vill ha ett äventyr) har svaret flera gånger blivit ungefär att det är ju jobbigt för då måste de ju ta hänsyn till hennes livssituation också och han kanske vill lämna sin fru faktiskt och då vill man ju att kvinnan ska vara tillgänglig:eek::eek::eek::yuck:!

Men hur ynklig får man lov att vara? :mad:

Alltså när jag läser om nätdejting här så inser jag att om jag ska ha en relation igen så får jag säga upp min uppkoppling. Jag skulle bli helt manisk på alla jävla sajter han kunde tänkas vara och uppföra sig som en idiot på:yuck:

Men vad ska han förklara? Han har ju förklarat. Han kollar om det finns något bättre.

Jag är singel och nätdejtade ett tag. Du kan inte ana hur många upptagna män (och kanske kvinnor, men dem stöter inte jag på) det finns på "seriösa" datingsiter. Som singelkvinna kontaktas man av ett antal. En del vill bara ha sex, andra är missnöjda med sina förhållanden men att först bryta dem tycks inte vara ett alternativ. Jag totaldissar alla sådana kontakter. För om de inte har stake nog att först kliva av sitt gamla förhållande utan ska se om det finns något bättre så är de inte partnern jag söker.

Att snubbla över någon som är upptagen i en IRL-situation och båda blir kära, det ser jag som något som kan hända.

Tillfällig otrohet p g a stundens hetta i en IRL-situation, det ser jag också som något som kan hända.

Men att aktivt ragga tillfälligt sex eller nytt förhållande bland singelkvinnor - ser jag som fullständigt lusartat beteende. Men det är inte ovanligt. Jag vet inte hur många gånger jag har kontaktats av män som skriver (ungefär) "Ser att du vill ha ett seriöst förhållande, men kan du inte tänka dig lite kul medan du letar?" På frågan om varför han ens kontaktar mig och inte väljer någon i samma situation (d v s en gift kvinna som vill ha ett äventyr) har svaret flera gånger blivit ungefär att det är ju jobbigt för då måste de ju ta hänsyn till hennes livssituation också och han kanske vill lämna sin fru faktiskt och då vill man ju att kvinnan ska vara tillgänglig:eek::eek::eek::yuck:!

Där är en sannolik förklaring!

Exakt så är min uppfattning och erfarenhet också.
Det tog inte lång tid innan jag insåg att det var svårare att hitta en seriös kille på nätet än på krogen :meh:

Jag hade en mycket tydlig profil om vad jag sökte men fick mer oseriösa förslag, sexförslag (eller svar från killar som tydligen inte var läskunniga och inte stämde in på något av det jag nämnt) än jag fick seriösa. Och flera erkände utan omsvep att de var gifta/sambo mm. Tänka alla de då som inte nämner det?

Efter jag tog bort mig så var jag inne något år senare och kikade runt. Det var samma killarna ännu som ett år tidigare plus lite nya. Jag tolkar det som att antingen är inte chanserna stora att hitta någon eller så har de redan någon men är där ändå.

Men hur ynklig får man lov att vara? :mad:

Alltså när jag läser om nätdejting här så inser jag att om jag ska ha en relation igen så får jag säga upp min uppkoppling. Jag skulle bli helt manisk på alla jävla sajter han kunde tänkas vara och uppföra sig som en idiot på:yuck:

Enda sättet är nog att skaffa en partner som inte kan med internet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka