Men vad ska han förklara? Han har ju förklarat. Han kollar om det finns något bättre.
Jag är singel och nätdejtade ett tag. Du kan inte ana hur många upptagna män (och kanske kvinnor, men dem stöter inte jag på) det finns på "seriösa" datingsiter. Som singelkvinna kontaktas man av ett antal. En del vill bara ha sex, andra är missnöjda med sina förhållanden men att först bryta dem tycks inte vara ett alternativ. Jag totaldissar alla sådana kontakter. För om de inte har stake nog att först kliva av sitt gamla förhållande utan ska se om det finns något bättre så är de inte partnern jag söker.
Att snubbla över någon som är upptagen i en IRL-situation och båda blir kära, det ser jag som något som kan hända.
Tillfällig otrohet p g a stundens hetta i en IRL-situation, det ser jag också som något som kan hända.
Men att aktivt ragga tillfälligt sex eller nytt förhållande bland singelkvinnor - ser jag som fullständigt lusartat beteende. Men det är inte ovanligt. Jag vet inte hur många gånger jag har kontaktats av män som skriver (ungefär) "Ser att du vill ha ett seriöst förhållande, men kan du inte tänka dig lite kul medan du letar?" På frågan om varför han ens kontaktar mig och inte väljer någon i samma situation (d v s en gift kvinna som vill ha ett äventyr) har svaret flera gånger blivit ungefär att det är ju jobbigt för då måste de ju ta hänsyn till hennes livssituation också och han kanske vill lämna sin fru faktiskt och då vill man ju att kvinnan ska vara tillgänglig
!
Där är en sannolik förklaring!