Min pojkvän är med på match

Sv: Min pojkvän är med på match

Hejja dig som har dumpat honom!
Ge inte efter och svara på hans sms eller samtal.
Håll huvudet högt och var nöjd över att du upptäckte detta i tid, han kommer inte ändras. Du förtjänar bättre!

TS...Hur går det för dig?
Har han respekterat att du inte ville ha kontakt eller ligger han på med ursäkter och bortförklaringar?

Tack för era svar. Han skickade en massa sms igår och sen såg jag att han inte längre hade kvar sitt medlemsskap på sidan. Skrev att han älskade mig och var glad att han inte hann gå på nån dejt osv. Jag har inte svarat på något, mår illa bara jag tänker på honom.

Jag vet, mår illa när jag tänker på hur mitt liv kunde sett ut om ett år om inget uppdagats redan nu. Fy fan...vill bara fly bort från vardagen men sitter fast på jobbet...:(

...och så försöker han rättfärdiga vad han gjort med "men du då, du har också!". Vilken tönt. Var glad att du slipper honom hädanefter.

Mitt ex var precis sån - "jamen du har också...blablabla", men han fattade aldrig att det var milstor skillnad mellan det jag hade "gjort" och vad han gjorde. På riktigt.
Varför inte stå för det man själv gör/gjort istället?

Han skrev till mig att han också vill kolla intresset för att upptäcka att det inte finns nån bättre än mig. Suck!

Så resonerar jag också. Jag kollar runt på Blocket för att se om jag hittar något bättre - När det gäller mitt förhållande till min bil !

Alltså - Det var en av de dummaste förklaringar jag hört! Bra att du dumpar.

Jag tycker personligen inte att själva grejen i sig är så upprörande men alla hans idiotiska bortförklaringar är ju bara :banghead: Den ena är mer skrattretande än den andra. Liksom, försöker han ens eller hasplar han bara ur sig första bästa puckotanke som poppar upp i skallen? O_o

Jag tycker personligen inte att själva grejen i sig är så upprörande men alla hans idiotiska bortförklaringar är ju bara :banghead: Den ena är mer skrattretande än den andra. Liksom, försöker han ens eller hasplar han bara ur sig första bästa puckotanke som poppar upp i skallen? O_o

Och vad tänker han att hon ska svara?

Meeen jahaaa, du ville bara se om du hitta nån bättre! jamen dåså, det är ju ändå lite gulligt :banghead:

Jag har ett ex som utsatte mig för samma sak. Ända från början av vårt förhållande tills jag flera år, två barn och ett äktenskap senare insåg att det aldrig skulle bli bättre och lämnade honom.

Det var något av det svåraste jag gjort, men det har också stärkt mig som person och jag tror att det kommer bli samma för dig.

Jag vet flera som är förvånade över att jag inte är misstänksam eller svartsjuk mot min nuvarande sambo, men lärde jag mig något då så var det att jag kan lita på min magkänsla. Jag har också vart helt öppen mot min sambo om vad jag var med om och han har aldrig försökt dölja något för mig.

Jag skämdes också under tiden allt pågick och även efteråt, som att det var mig det var fel på och att jag inte räckte till trots att jag gjorde allt för att vara den "perfekta" flickvännen, sambon och frun. Sanningen är att det spelar ingen roll hur mycket man än försöker om man är den enda som gör det...

Du ska inte heller skämmas för att du "snokade", det är inget fel i att ta reda på fakta när man upptäcker något så som du gjorde.

Jag vet, mår illa när jag tänker på hur mitt liv kunde sett ut om ett år om inget uppdagats redan nu.
De praktiska delarna är ju en grej, det går ju att flytta och ändra så tänk inte på det. Men värre är ju de mentala bitarna när man gång på gång förnekat sig själv och sina känslor. Här har du varit jättebra och agerat och gjort någonting åt saken. Du har markerat att "så behandlar man inte mig" och att du är starkare och en bättre människa. Du förtjänar därmed någon som är bättre än honom.

Därför han har panik nu också och skickar en massa meddelanden och försöker reparera skadan. Han vill inte känna att han är en sämre människa, därför han också försöker dra ner dig till samma nivå med dina dejter när ni hade en paus. Han mår dåligt för att han känner sig kass.

Du mår dåligt för att du uppdagade hur kass han är. Men du ska vara stolt över hur bra du har behandlat dig själv. Du ska vara stolt över att du inte tar någon skit eller att du förnekar dina egna känslor. Heja dig!! :)

Innan vi blev tillsammans var vi bästa vänner i några år så jag vet tyvärr vad han har haft för bakgrund tidigare. Men man hoppas ju alltid på att det ska bli bättre...

Det här säger väl allt egentligen, man brukar tyvärr inte kunna ändra på folk.

Nu börjar du leta efter en ny, bättre bil, förlåt jag menar pojkvän ;)

KL

Dessutom tycker jag inte att du egentligen snokade - du hittade ju en faktura från företaget! Skulle du ignorerat den ledtråden totalt? :eek:

vilket bra och tydligt inlägg om att respektera och ta hand om sig själv och sina känslor :)

Jag vet, mår illa när jag tänker på hur mitt liv kunde sett ut om ett år om inget uppdagats redan nu. Fy fan...vill bara fly bort från vardagen men sitter fast på jobbet...:(

Visst sitter du i en vidrig sits nu men som du skriver, det är bra att det kom fram NU och inte om ett år eller ännu längre.

Och herregud inte "hann" gå på några dejter :D

Superbra att du har orkat lämna och bra, faktiskt, att du är på jobbet. Det kan ge lite känslan av normalitet mitt i sörjan.

Kram, kram, kram!!

Tack för alla era svar och stöttning. Han har faktiskt inte hört av sig idag, känns skönt.

Starkt av dig att stå upp för dig själv och det du känner. Istället för att ta den lätta vägen och lyssna på hans (vidrigt kass) bortförklaringar. Från illa (att vara registrerad) till katastrof (att försöka bortförklara och skylla på dig).

Förstår att det känns djävligt idag, men det gör det ju tyvärr alltid när folk kommer åt att trampa på självkänslan och komma innanför skalet. Enda sättet att inte låta det hända, är att sluta sig som en mussla. Och det är ju en metod som gör dig till en förlorare i alla lägen. Du satte en tydlig gräns, och höll den. Otroligt starkt jobbat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka