Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Finns det inget lekland där ni bor? Det är ju något som brukar uppskattas av barn i alla åldrar och är inte hysteriskt dyrt, även om det kostar en slant.

Jag tycker du har fått massor av bra förslag o har inte så mycket att tillägga. OM du känner att du vill ge ett paket oxå, så köp t ex roliga ballonger eller något annat skoj som inte kostar många kronor och slå in. Min som är ju ett år yngre, men han gillar definitivt paket - men innehållet spelar inte speciellt stor roll :).

Jag kan bjuda hit hans morfar och moster, morbror och låtsasmorbror. Baka tårta med Loke och bjuda på såklart. Men räcker det? Fan vad jag känner mig otillräcklig.

Det låter väl jättetrevligt! (jag hoppas jag kan hålla det på den nivån till A är typ 7. Inte stor kalasorganisatör direkt.)

Jag tycker hela födelsedagskalasgrejjen är överhypad och jag kommer aldrig bli nån posh mamma som har dyra kalas.

Min styvmor är posh :D, hon har extremt sällan stora kalas. Verkar ha satsat på 1-2 kompisar och eventuellt en släkting.

Ibland läser jag med fasa om föräldrar som blivit sura för att deras barn inte fått nagon present av värdfamiljen, eller att det bara fanns en sorts läsk, och servetterna matchade inte ens med partyhattarna! Och då tänker jag att jag kommer vara byns bitch.

Här är det standard att hyra ett jättehopptorn också för flera tusen.

Ibland läser jag med fasa om föräldrar som blivit sura för att deras barn inte fått nagon present av värdfamiljen, eller att det bara fanns en sorts läsk, och servetterna matchade inte ens med partyhattarna! Och då tänker jag att jag kommer vara byns bitch.

Här är det standard att hyra ett jättehopptorn också för flera tusen.

:eek: :eek:

det finns många exempel på när kalasfirandet har gått till prestige så att föräldrarna känner sig tvingade att hela tiden överträffa varandra med diverse spektakel. Tråkigt när det ska behöva bli så, när barnen egentligen tycker det är roligast att träffas och leka en stund, äta lite tårta och godis.

Skattjakt! Det kör vi med för både stora och små och nivån anpassas efter åldern på födelsedagsbarnet. :D

Skatten kan vara t ex en godispåse, eller en bild på vad som kommer att hända därnäst, etc.

Mina ungar (som är vuxna nu) älskar skattjakten (och det gör vi gamle med :o ). Att ta sig tid för varandra tycker jag är det viktigaste med födelsedagen - inte vad presenten kostat.

Hoppas ni får en rolig dag tillsammans! :)

ojoj ush, jag tror iofs de varit på Lidingö badbassänger med klassen en gång, men då var det fullt av andra barn också, de fick korv o glasspinne.

Vanligen är det parmiddag (3 barngäster två flickor en pojke)/herrmiddag (en pojke som gäst) med typ sushi och chokladmoussetårta (ush mamma men den här tårtan var i alla fall godare än förra året :p). Jag har kommit på att jag gillar konceptet när jag själv fått barn.:D även om det verkade udda först.

Förresten ts, varför inte, bjud in sonens bästa kompis på middag med ballonger o korv om du tycker du behöver en gäst på hans födelsedag.

(När jag var liten kom släkten förbi närmsta helg, så det var alltid bakelse med bara mamma på kvällen när jag fyllde år.)

*har inte läst igenom tråden*
Vi har film på när jag var liten (typ 2 år..?) där man ser att mina föräldrar fuskade och firade mig tre dagar för sent, inte visste jag det då. :D Så, vänta tills du har pengar om du vill kunna köpa lite saker, tycker jag!

Skattjakt! Det kör vi med för både stora och små och nivån anpassas efter åldern på födelsedagsbarnet. :D

Skatten kan vara t ex en godispåse, eller en bild på vad som kommer att hända därnäst, etc.

Mina ungar (som är vuxna nu) älskar skattjakten (och det gör vi gamle med :o ). Att ta sig tid för varandra tycker jag är det viktigaste med födelsedagen - inte vad presenten kostat.

Hoppas ni får en rolig dag tillsammans! :)

Det låter som en sköj idé :) Jag ska nog köpa lite godis å dela upp det i små påasr som jag gömmer lite här och var. Kanske måla en karta med :p

Hans älskade moster kan tyvärr inte komma på fredan, men hon kommer så fort hon kan. Morfar har jag hört av mig till. Hans morbror kanske kommer å låtsasmorbror kommer. Resten av släkten kommer till hans pappa när Loke ska dit på sönda.

Jag tar till mig alla idéer som finns. Är det verkligen sketväder, så får ju vi vara inne för det mesta. Inte kul med picknick i spöregn..

Loke ska få sin present från mig 4-5 dagar efter sin födelesedag, för då har jag fått min lön. Jag får den 20e varje månad. :)

*har inte läst igenom tråden*
Vi har film på när jag var liten (typ 2 år..?) där man ser att mina föräldrar fuskade och firade mig tre dagar för sent, inte visste jag det då. :D Så, vänta tills du har pengar om du vill kunna köpa lite saker, tycker jag!

Det man inte vet, lider man inte av? ;)
Jag har köpt nästan alla ingridienser till tårtan, ljus och ballonger idag. Så det får han på freda iaf. Presenten får han nästa vecka. från mig, från släkten får han antagligen i helgen.

Jag vill verkligen att han ska få en speciell och fin födelsedag, men den behöver ju inte kosta rövmycke cash. Men det känns ändå lite fel. Men jag ska göra mitt bästa.

Förresten ts, varför inte, bjud in sonens bästa kompis på middag med ballonger o korv om du tycker du behöver en gäst på hans födelsedag.

(När jag var liten kom släkten förbi närmsta helg, så det var alltid bakelse med bara mamma på kvällen när jag fyllde år.)

Jag vet inte reddigt vem som är hans bästa vän. Han har några som han verkligen tycker om på dagis, men det får nog bli nästa år ist.

Man behöver inte slå knut på sig själv för en födelsedag, vi har visserligen mycket släkt som kommer när barnen fyller, men det brukar inte innebära så mycket presenter utan de kommer och fikar och kanske ger barnen 50 kr att handla något för. (mina är 6 och 9 år nu)

Berorende på hur andras planer ser ut så brukar vi äta ihop med de som kommer sist, ;) ofta är det barnens kusiner med föräldrar och eftersom båda fyller på sommaren så brukar det bli grillat kött, och om det finns tårta kvar blir det den till efterätt annars blir det glass. :D

Och vi hade rätt roligt åt sonen ett år när han slet upp ett paket och glatt utbrast " åh egna makaroner" :D Men det var lite annat i paketet, men det rena glädjen åt makaronerna sa mig att han tar inte leksaker förgivet när han får paket! :D

Det man inte vet, lider man inte av? ;)
Jag har köpt nästan alla ingridienser till tårtan, ljus och ballonger idag. Så det får han på freda iaf. Presenten får han nästa vecka. från mig, från släkten får han antagligen i helgen.

Jag vill verkligen att han ska få en speciell och fin födelsedag, men den behöver ju inte kosta rövmycke cash. Men det känns ändå lite fel. Men jag ska göra mitt bästa.

Och det gör du redan!
Jag vill bara ge dig en bamsekram, även om vi inte känner varandra.
Tänk en så fin och omtänksam mamma din son har!
Så spelar kalasets storlek eller innehåll mindre roll. Du bryr dig så mycket om honom och det räcker hästlängder!

Man behöver inte slå knut på sig själv för en födelsedag, vi har visserligen mycket släkt som kommer när barnen fyller, men det brukar inte innebära så mycket presenter utan de kommer och fikar och kanske ger barnen 50 kr att handla något för. (mina är 6 och 9 år nu)

Berorende på hur andras planer ser ut så brukar vi äta ihop med de som kommer sist, ;) ofta är det barnens kusiner med föräldrar och eftersom båda fyller på sommaren så brukar det bli grillat kött, och om det finns tårta kvar blir det den till efterätt annars blir det glass. :D

Och vi hade rätt roligt åt sonen ett år när han slet upp ett paket och glatt utbrast " åh egna makaroner" :D Men det var lite annat i paketet, men det rena glädjen åt makaronerna sa mig att han tar inte leksaker förgivet när han får paket! :D

Presenterna bryr jag mig inte om, han har nog kul ändå. :)
Vill bara att han ska få en så mysig dag som möjligt, med de människorna som han tycker om. Det ska jag kolla på.

Och det gör du redan!
Jag vill bara ge dig en bamsekram, även om vi inte känner varandra.
Tänk en så fin och omtänksam mamma din son har!
Så spelar kalasets storlek eller innehåll mindre roll. Du bryr dig så mycket om honom och det räcker hästlängder!

Naaw, tack :)
Det värmde.
Jag vet att jag är en bra morsa till min son Loke, men jag ångrar som fan att ja inte planerade bättre alltså.

Jag har nåra alternativ som ja sitter å lurar på som vi ska göra under dagen. Efter 6 blir det tårta där hemma och de som vill komma, får komma helt enkelt.

Det jag kommer ihåg från mina födelsedagar var att familjen kom med frukost på sängen och ett paket.
Frukosten bestod av saft och kaka :D
Det fick man bara på sin födelsedag.
I andra familjer så får den som fyller år bestämma middag/kvällsmat den dagen, det brukar vara uppskattat.
och som andra sagt: Paket är roligt, innehållet är inte fullt så viktigt.

Måste komma ihåg det om makaronerna!
Det ska Isak minsann få, ett paket makaroner och en flaska ketchup.
Han fyller fem och det är favoriterna :D

Senast ändrad:

Måste komma ihåg det om makaronerna!
Det ska Isak minsann få, ett paket makaroner och en flaska ketchup.
Han fyller fem och det är favoriterna :D

Dottern önskade sig ett paket morötter i julklapp eftersom hon tyckte att det var så roligt att skala dem. :D Så naturligtvis fick hon morötter i julklapp! :idea: I år önskade sonen sig en flaska coca cola oxå, som han sedan delade med sig till alla som ville ha! :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 400
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 189
Senast: Meggan
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 677
Senast: Zaria
·
Relationer Om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, använder anonymt nick. De tankarna går jag i just nu.. Hela mitt liv crashade...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 581
Senast: Zeli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar