Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan bjuda hit hans morfar och moster, morbror och låtsasmorbror. Baka tårta med Loke och bjuda på såklart. Men räcker det? Fan vad jag känner mig otillräcklig.
Jag tycker hela födelsedagskalasgrejjen är överhypad och jag kommer aldrig bli nån posh mamma som har dyra kalas.
Ibland läser jag med fasa om föräldrar som blivit sura för att deras barn inte fått nagon present av värdfamiljen, eller att det bara fanns en sorts läsk, och servetterna matchade inte ens med partyhattarna! Och då tänker jag att jag kommer vara byns bitch.
Här är det standard att hyra ett jättehopptorn också för flera tusen.
Skattjakt! Det kör vi med för både stora och små och nivån anpassas efter åldern på födelsedagsbarnet.
Skatten kan vara t ex en godispåse, eller en bild på vad som kommer att hända därnäst, etc.
Mina ungar (som är vuxna nu) älskar skattjakten (och det gör vi gamle med ). Att ta sig tid för varandra tycker jag är det viktigaste med födelsedagen - inte vad presenten kostat.
Hoppas ni får en rolig dag tillsammans!
*har inte läst igenom tråden*
Vi har film på när jag var liten (typ 2 år..?) där man ser att mina föräldrar fuskade och firade mig tre dagar för sent, inte visste jag det då. Så, vänta tills du har pengar om du vill kunna köpa lite saker, tycker jag!
Förresten ts, varför inte, bjud in sonens bästa kompis på middag med ballonger o korv om du tycker du behöver en gäst på hans födelsedag.
(När jag var liten kom släkten förbi närmsta helg, så det var alltid bakelse med bara mamma på kvällen när jag fyllde år.)
Det man inte vet, lider man inte av?
Jag har köpt nästan alla ingridienser till tårtan, ljus och ballonger idag. Så det får han på freda iaf. Presenten får han nästa vecka. från mig, från släkten får han antagligen i helgen.
Jag vill verkligen att han ska få en speciell och fin födelsedag, men den behöver ju inte kosta rövmycke cash. Men det känns ändå lite fel. Men jag ska göra mitt bästa.
Man behöver inte slå knut på sig själv för en födelsedag, vi har visserligen mycket släkt som kommer när barnen fyller, men det brukar inte innebära så mycket presenter utan de kommer och fikar och kanske ger barnen 50 kr att handla något för. (mina är 6 och 9 år nu)
Berorende på hur andras planer ser ut så brukar vi äta ihop med de som kommer sist, ofta är det barnens kusiner med föräldrar och eftersom båda fyller på sommaren så brukar det bli grillat kött, och om det finns tårta kvar blir det den till efterätt annars blir det glass.
Och vi hade rätt roligt åt sonen ett år när han slet upp ett paket och glatt utbrast " åh egna makaroner" Men det var lite annat i paketet, men det rena glädjen åt makaronerna sa mig att han tar inte leksaker förgivet när han får paket!
Och det gör du redan!
Jag vill bara ge dig en bamsekram, även om vi inte känner varandra.
Tänk en så fin och omtänksam mamma din son har!
Så spelar kalasets storlek eller innehåll mindre roll. Du bryr dig så mycket om honom och det räcker hästlängder!
Måste komma ihåg det om makaronerna!
Det ska Isak minsann få, ett paket makaroner och en flaska ketchup.
Han fyller fem och det är favoriterna