Min otur fortsätter..........

EmelieR

Trådstartare
Jag har varit o parat min Jack Russel med en annan Jack Russel för 10 dagar sedan. Tyvärr så tror jag att hanen inte riktigt gillade att sitta fast för sedan har han bara torrjuckat på henne...

Förra gången jag tog valpar för 2,5 år sedan så parade jag i 2 omgångar (en annan hane) sedan ställde hon inte upp mer- löpet var klart... 4dagar.
Nu är det såhär att hon hittades med en annan hanhund i hålet....... 8 dagar senare...
Vilken är troligast att blir pappa? Båda?
Tror att kanske den första var för tidig men vet inte då hon blöder väldigt renligt. Jag får inte se något... Men eftersom hon ställde upp så långt efter...
Jättejobbigt då det inte är samma ras men iofs samma storlek åtminstonde...
Och om det nu tagit med båda- vilket dygn ska man räkna på....
Tänkte ta bort ev foster men eftersom det är så vanligt med livmodersinflammation vågar jag inte med all otur jag har nu för tiden...

OTUREN tar aldrig slut...

Sv: Min otur fortsätter..........

Förmodligen är den första pappa till de ev valparna. Äggen lever i 6 dagar från ägglossning och om hon var i höglöp vid första parningen så borde det vara "för sent" vid tjuvparningen. Men säker kan man ju aldrig vara. Enklast om du vill ha valpar är att låta henne fullfölja dräktigheten och kolla vem som är pappa genom blodprov. Du får registrera de som är renrasiga.

Jag lär se skillnad... de andra är helsvarta... haha
Hon verkar inte villig från igår... Är det någon risk att hon parade sig för tidigt?
Förra gången gick det inte att ta miste på när det var dags. Han fick inte komma till innan...

Eftersom hon är parad med 2 hanhundar måste alla valpar dna-testas för att vara säker på vilka som är renrasiga och vilka som inte är det.

Du bör dessutom redan nu ringa in till skk och tala om vad som skett!

Antingen göra ovanstående eller ge abortspruta alltså.

Tyvärr är min JR inte lågställd eller parson så hon får inte vara med i SKK. Fick iaf inte när jag kollade upp det...
Hon är bara med i JR rasförening... Så SKK har nog inte med det att göra på så sätt... Naturligtvis kan jag DNAtesta valparna om det skulle bli några. - mitt minsta bekymmer just nu...:(

Är det så farligt att abortspruta som det låter? Vilket hade du rekommenderat? Vet att vi har pratat lite om min hund för många år sen och du verkar ha koll;) (Då inte om valpar såklart)

Jag var så glad nu när jag ÄNTLIGEN märkte att hon löpte och kunde para henne. Har ju ett par stycken som gärna ville ha en avkomma efter dessa... Men inte den andre... jag är så ledsen......

Förstår att du är ledsen när allt du sett fram emot och planerat för rasar på det här viset.

Jag vet inte hur din klubb ställer sig till sådant här, men kolla upp det och väljer du att låta henne gå dräktigheten ut, så blodtesta alla valparna för att se vilka som kommer från vilken hane. Med tur, så är alla renrasiga.

Jag skulle personligen ha gett abortspruta och sedan parat igen på nästa löp och därefter hålla stenkoll på tiken de första veckorna efter parning.

Menar du JRTC med jr-rasförening? I så fall är reglerna förstås desamma där, en valparna efter en tik som är parad med fler hanar under löpet får inte registreras utan dna-test.

Dagens abortsprutor innebär inga stora risker. Vad de gör är ju att sänka halten av dräktighetshormon så att dräktigheten avbryts och det som finns i livmodern stöts ut, eller resorberas av kroppen, beroende på hur tidigt man ger dem. Det i sig ger ingen förhöjd risk för livmoderinflammation. Faktum är att preparatet ibland används vid medicinsk behandling av livmoderinflammation, för att tömma livmodern.

Tack båda- det låter tryggt...

får tänka till lite till... Naturligtvis dna testas de om det blir några.....

Är man självisk om man vill se om det blir några riktiga russlar?
Hur troligt är det??

Jag har haft det så jobbigt nu så jag skulle verkligen vilja ha något att glädja mig åt... Inte lätt med djur...

Nja..

Det finns fler som råkat ut för sådant där och bara man dna'typar valparna innan registrering och upplyser klubben om det skedda, så är det väl ingen större fara å taket tycker jag.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 999
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
3 056
Senast: AraSlei
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 799
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka