Min obegripliga katt!

A

Agnes7

Jag har en hankatt på 12½ år som är totalt obegriplig, såväl för mig som för veterinärer. Kanske har någon här upplevt liknande. Förra sommaren till exempel såg han helt döende ut och gick ner i vikt kraftigt, spydde, var trött och hängig. Njurarna och avlivning, tänkte jag och även veterinären men hon tog ändå prover för att få bekräftelse. Kom tillbaka och såg ut som en fågelholk. Alla prover var tipp topp perfekta.

Nu har han en ny sådan period, denna gång också med avmagring och stor men mjuk buk som inte gör ont när man klämmer (han är avmaskad). Han kan ligga tyckt under sängen och se nästan död ut för att i nästa ögonblick fara iväg ut jätteglad och klättra i träd. Bakbenen är svåra att hoppa med mellan varven (har artros och medicin för det) men rätt som det är far han uppför vår branta trappa som ett skott.

Man blir helt virrig och min plan nu är att låta honom leva så länge han tycker det är kul och klarar det han skall (äta, dricka, bajsa, kissa, leka) men samtidigt ser han ut som ett takras och ingen fattar ett dugg.
 
Sv: Min obegripliga katt!

Har ni kollat sköldkörtel?

Avmagring och blandning mellan hyperaktivitet och "allmän risighet" är typiskt.
 
Sv: Min obegripliga katt!

Även jag tänker på sköldkörteln. Min syster har en snart 19-årig katt som mår bra nu när han får medicin mot det :) Lycka till!
 
Sv: Min obegripliga katt!

Jadå, sköldkörtel och alla övriga organ är kollade och befunna i topptrim.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp