Min nya hundbur i bilen??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 302
D

DuploBit

Hejsan.

Jag var och köpte mig en ny bil nu i helgen, volvo v70. Till den så fick jag med hundburar. Dom är i stort sett nya.

Är det någon som kan berätta lite om dom?
Tydligen ska dom vara ganska kända.
Vad har ni för erfarenheter? tycker ni dom är bra??

// D :bow:

Sv: Min nya hundbur i bilen??

Oj, de har modifierat dem sen jag körde volvo för något år sen (om bilen är ny?). Det jag tyckte var smidigt med den jag körde var att man kunde fälla upp det inre gallret i taket om jag skulle lasta grejer. Man kunde även låsa ihop dörrarna bak om man ville ha bakluckan öppen. Fast jag tror att det var en annan modell än den du verkar ha fått eftersom det var två separata galler.

Numera kör jag Seat sedan med bur i baksätet. Funkar ok. Hunden tycker bättre om buren än om han får sitta i bakluckan i en kombi. Han är knepig. :D

Oj, de har modifierat dem sen jag körde volvo för något år sen (om bilen är ny?). Det jag tyckte var smidigt med den jag körde var att man kunde fälla upp det inre gallret i taket om jag skulle lasta grejer. Man kunde även låsa ihop dörrarna bak om man ville ha bakluckan öppen. Fast jag tror att det var en annan modell än den du verkar ha fått eftersom det var två separata galler.

Numera kör jag Seat sedan med bur i baksätet. Funkar ok. Hunden tycker bättre om buren än om han får sitta i bakluckan i en kombi. Han är knepig. :D

Nja, bilden är från -01

Ja, man kan låsa dom så man kan ha bakluckan öppen.. men jag kan inte lasta grejjer så som du beskriver, jag får väl pressa in mina ganska små hundar i en av sidorna (vilket går fint) då kan jag lasta i den andra. :idea:

Har köpt en sån för ngt halvår sen - tycker den är helt ok. Dock har den en sak som jag INTE gillar och det är i fronten, ovansidan. Det gäller verkligen att inte glömma att ta av halsbanden på hundarna eftersom det är lätt hänt att de faktiskt hakar i och hänger sig där. Dum konstruktion på fronten som jag tycker att de borde se över.

ok, ja ska kolla det! :crazy:

Men mina är så små att dom inte når dit, men verkligen inte värt att ta risken!

Tack för tipset!!!

fler sådana?? :D

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 308
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 436
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har... 2
Svar
21
· Visningar
1 092
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 861
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka