Min man är min hjälte!

Boll

Trådstartare
Är bara tvungen att berätta om min älskade man :love:
Han har un der hela min graviditet (som bör vara slut om ca en månad:D ) så länge jag har behövt det. Hjälpt mig med mockning, fodringar, insläpp etc. Varje dag i ur och skur utan att klaga.
Jag FÅR INTE ENS mocka för honom.
Jag är väldigt petig med mockning och sånt och han anstränger sig verkligen för att göra sitt bästa i alla lägen, även fast jag inte skulle klaga på honom om han missar en skit här eller där.
Han har absolut inget hästintresse, utan gör detta enbart för min skull. Han är egentligen en riktig "datanörd";):angel:
Utan honom hade det varit svårt att klara hästarna med alla foglossningar och annat som hör graviditeten till.

Ville bara dela med mig lite om min underbara man :love:

Hur är era sambos/äkta häfter? Är alla killar såhär snälla?

// Anna
 
Sv: Min man är min hjälte!

Tja, snäll är han, men jag har mockat en del under graviditeten i allafall. Nu hade jag ju tur att de var ute under den jobbigaste delen av graviditeten.
När kommer du och hälsar på då?
 
Sv: Min man är min hjälte!

Min goa pojke mockade och tog han om hästarna när jag opererade benet, jag kunde göra det själv men fått "orden" om att låta bli för doktorn. Så han fixade det, och har i princip aldrig gjort det förut! så stolt;)
 
Sv: Min man är min hjälte!

Vad roligt att läsa en tråd på buke om en riktig man för en gång skull. Håll hårt i den där du...! :);)
 
Sv: Min man är min hjälte!

Hej.
Jag har oxå mockat en hel del, när jag har kunnat. Men han har hjälpt till även då så vi har mockat varsin box. :) och fixat allt annat ihop och så.
Nu får jag inte mocka för foglossningens skull, men jag brukar hålla honom sällskap och fixa med sånt som jag kan göra.

I morgon är min sista dag på jobbet, så sen har jag tänkt att det skulle vara enklare att peta in ett besök hos dig. :) Just nu så är det ett evigt flängande med jobb, dagishämtning och annat. Tja, du vet, dagarna bara rullar på.
Jag vill gärna komma och hälsa på och se det nya lilla uderverket, snacka lite häst och träffa dig, för det var väldigt länge sedan nu! :)


Skogstrollet - Ja, jag ska hålla stenhårt i honom, så att ingen annan norpar honom :D

// Anna
 
Sv: Min man är min hjälte!

Vad skönt att fler killar är så snälla och omtänksamma :love:
 
Sv: Min man är min hjälte!

Mysigt!!

Ibörjan av min graviditet körde min sambo ut kärran på "bajsberget" som han kallade det. Sen åkte hästen ut på lösdrift och han har inte behövt hjälpa till efter det.

Men hjärtat bankade alltid superhårt när han tog hand om disken och såg till så att jag fick vila. Jag kunde inte diska från vecka 25 pga karpaltunnel syndrom. Allt gick sönder.. :angel:

Jag är glad för min sambo, han är mitt allt. Men inte idag, idag är vi ovänner.. :devil:
 
Sv: Min man är min hjälte!

min sambo har inte låtit mig bära tungt varken under eller efter graviditeten
 
Sv: Min man är min hjälte!

Jag mockade fram till dagen innan förlossningen. Dock hade jag en väldigt bra graviditet utan några större besvär.

Däremot såg vi till att flytta över hästarna på lösdrift strax innan och första veckorna efter förlossningen skötte sambon utfodring och vattning (och rengöring vid behov). Förutom en vecka efter förlossningen, när hästarna stått inne ett dygn efter avmaskning och mockning behövde ske med hästarna inne i boxarna vilket inte var lämpligt att han gjorde (hästrädd och allergisk). Det var efter den bautamockningen som jag fick äta upp att jag verkat klara mig från inkontinens :angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Min man är min hjälte!

Här är en till som har en underbart snäll sambo. Han har noll intresse av hästar men nu bor vi på gård och har alltså hästarna hemma.

Efter min ryggoperation, graviditet och tiden då Emils föddes har han ställt upp till 100%. Mockat, kollat vatten, hämtat vatten (har inget vatten dragit till stallet), hämtat hö, halm, spån osv. Han har även byggt ett nytt vindskydd så vi kan ha hästarna på lösdrift. Detta har (och vill) jag fixa själv egentligen men är så glad att han är så snäll.

Här är det inga diskussioner om att det är kvinnan som ska sköta hushållet eller barnen. Vi delar på det. ibland gör han mer och jag mindre men ibland är det tvärtom.

Han är världens snällaste och ibland får jag dåligt samvete över att han är så snäll.
 
Sv: Min man är min hjälte!

Har också en supersnäll sambo,träffade honom för ungefär ett år sedan.

Vi har inga barn tillsammans men jag har en son på 2,5 år. Det har aldrig varit några problem med honom. Han hjälper till och engagerar sig lika mycket som jag,passar honom när jag pluggar eller jobbar,går upp på natten,lämna/hämtar till dagis. Vi turas om att laga mat och städa och är superorlig om han blir sjuk.
Dessutom är han väldigt omtänksam i hur man mår,kan ställa om och ta min son de daga jag brytit ihop och känt mig helt värdelös som mamma (börjar komma 3 årstrots)

Han är helt perfekt och jag har inga tvivel på att han inte skulle kunna bli en superpappa den dagen vi väljer att skaffa barn,dock vill vi vänta några år tills min utbildning är färdig och jag har ett fast jobb.

Får ibland lite dåligt samvete för att han är så snäll.
 
Sv: Min man är min hjälte!

Jag har väldigt ont av foglossning och har en man som jobbar mkt, men igår gick han ut klockan 22.00 och mockade och tog in hästarna. han kom hem sent, åt lite innan han gick ut. han har även lovat att vi ska börja veckohandla tillsammans då jag har svårt för att handla över huvudtaget. Han hatar att handla, har lite svårt med folksamlingar. Men han vet hur ont jag får om jag inte får hjälp.
 
Sv: Min man är min hjälte!

Min sambo skulle nog inte mocka frivilligt, men han hämtade en torvbal åt mig medans jag mocka så vi skolle komma hem snabbare i söndags ;)

Han är rädd för hästar men ställer ändå upp, som när min häst blev skadad och vet sköt i henne för mkt lugnande så hon nästan la sig i stallgången så kom han upp på mindre än 10 min och ställde sig och hjälpte till å hålla i en nerdrogad svettig häst för stallägaren som då var gravid skulle slippa det :bow:

När han kommer hem från jobbet nu så tar han rasmus så jag har tid å göra en massa annat och kommer med honom när det är dags för mat.

Jag mockade hela graviditeten men mkt mindre på slutet, dagen innan Rasmus kom var jag tvungne att ta hästen då ingen av mina medryttare kunde, och jag möttes av en riktigt grisig box. Körde på av bara ren ilska att de mocka så slarvigt och körde ut 2 regält fulla kärror och in med ny torv. Kanske det som hjälpte till att få fart på allt ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp