En liten uppdatering hur allt har gått, för de som är intresserade.
Vi är nu snart inne i Oktober månad. Mammas stora hus är sålt, och köparna flyttar in i början på November.
Det är ju jättebra.
Problemet är bara att jag har inte tömt huset ännu, trots upprepade försök att nå ut till de som tar hand om dödsbon, Myrorna, Erikshjälpen med mera, utan resultat. Ingen vill ha mammas saker.
Den senaste second hand butiken som var inne i huset och tittade på om de ville ha något av mammas saker, bara ruskade på huvudet och sa rent ut att han tyckte synd om mig, och att jag aldrig kommer klara att tömma mammas hus helt ensam. "Du måste anlita någon som hjälper dig med detta" sa han och vandrade ut ur huset tomhänt.
Grejen är att jag redan har spenderat mycket pengar på att anlita städfirmor som slänger mammas saker på skrothögen, eftersom ingen vill ha sakerna, och jag börjar nu känna den ekonomiska snaran dras åt om halsen på mig
Pengarna börjar helt enkelt tryta nu, efter en hel sommar pendlande 50 mil fram och tillbaka.
Saken förvärras även av att jag inte har någon inkomst heller pga jag är helt uppslukad av detta jobb med mammas dödsbo,och inte har jobbat på hela sommaren.
Gick till läkaren och sjukskrev mig först nu i September, och de pengarna kommer ju inte än på länge.
Orkade inte gå till läkaren innan dess. Är helt förbi av trötthet, samtidigt som jag fortfarande är hur uppvarvad och stressad som helst.
Läkaren sa att stressnivån inte får gå upp mera nu.
Fick även en tid hos en psykolog, vilket jag är tacksam för, men den tiden är inte förräns 8 Oktober. Över en vecka dit!
Jag behöver prata med någon
NU.
Behöver prata med någon om hur jag ska lägga upp arbetet med att tömma mammas hus på ett rimligt sätt. Som inte kostar för mycket pengar,innan tillträdelsedagen när köparna till huset flyttar in.
Kom gärna med tips och råd hur jag lägger upp detta på ett inte alltför dyrt sätt.....
Tack för att ni orkar läsa.