På tal om banken
På tal om banken, så var jag inne på mammas bank igår och skulle betala en räkning från dödsboets konto.
Så har jag gjort varje gång jag betalar dödsboets räkningar, och det har aldrig varit några problem.
Men igår var det som om själva f*n flög i banken, och plötsligt ville de att jag skulle fylla i betalningsuppdrag för dödsboet istället,och skicka in dödsboets fakturor via posten..??? och så skulle de skicka kvittona ,också via posten......
Juristen har sagt till mig att inför bouppteckningen är det jätteviktigt att jag sparar alla kvitton på fakturorna. Så om något kvitto kommer bort på posten,(vilket är VÄLDIGT vanligt här ute på landet) så försvinner ju det kvittot...
När du betalade din pappas fakturor via dödsboet, fick du också fylla i och skicka via posten då???
Jag kan inte hjälpa det,men jag tycker det låter helt vansinnigt...det blir mycket krångligare för mig att betala mammas räkningar på detta vis. Dessutom måste jag betala portot själv med.....
Jag börjar bli så less på detta dödsbo nu, så jag vet inte vad jag tar mig till snart. Bara krångel hela tiden.
Det var aldrig något sådant krångel. Det verkar jättekonstigt, be att få prata med chefen på det bankkontoret och förklara läget. Aldrig i helvete att jag litar på PostMord.