Tack för ditt fantastiskt fina inlägg
Jag känner igen mig så väl i det du skriver. Du träffar verkligen rätt i allt.
Är så stressad och uppvarvad, att jag ibland får svårt att uttrycka mig, men ditt inlägg beskriver exakt hur jag känner.
Att gå igenom mammas saker och försöka besluta vad jag ska behålla, och vad som ska kastas, är oerhört psykiskt påfrestande och väldigt överväldigande. Så många känslor bombarderar en på en och samma gång.
Känner även igen det du skriver att sakerna från mammas hem, saker som jag redan tagit hem, känns som att de inte hör hemma i mitt hem. Jag har dessutom inte ens plats för dem egentligen.
De hör hemma i en helt annan tid.
Och att jag behöver släppa taget om dessa saker, som jag hade tänkt behålla.
Mammas hus är mitt barndomshem, och hon hade sparat och samlat på precis allt. Jag går verkligen igenom min barndom när jag går igenom hennes saker. Har till och med hittat mina gamla kläder från när jag var 1-2 år gammal, som hon lagt i en påse i källaren. Så otroligt mycket minnen och känslor som kommer upp.
Hela huset är som ett museum från min barndom. Allt finns kvar.
I början hade jag svårt för att fatta beslut om att sälja huset, till och med. Jag ville på något sätt "behålla huset", för där fanns mamma kvar på något sätt, men jag är nöjd med beslutet att sälja nu.
Jag är beredd att släppa taget om huset, alla minnen och min barndom.
Men vilken resa det är, detta. Riktigt tufft.
Detta är sannerligen inget jobb för en vekling.