Min lillskrutt är ledsen..

YorkWann

Trådstartare
Min kille är inte glad idag, äter ingenting och bara står vid ingången i hagen. Han ville inte ens ha havre förut. :(

Han bästa vän fick somna in idag, och sen lastbilen åkt har han bara stått vid ingången och hängt. :(

finns det nått väldigt smaskigt man kan locka med, betfor, havre , äpplen osv vill han inte ha, kanske bara får vänta ut honom ?

Sv: Min lillskrutt är ledsen..

prova och va så mycket du kan med han. även hästar kan sörja. tror han behöver lite tröst. kanske kan gå ut å gå en promenad med han eller göra nått kul.

Vår ena häst fick somna in igår. Vi gjorde så att den andra hästen körde vi till grannen innan slaktarn kom så att hon skulle slippa se och höra allt. Vi hämtade hem henne igen idag och är lite upprörd, sprang runt i hagen och gnäggade men äter sitt hö.

Lite sent nu men tror att det bästa är att vänta ut och låta den vara i fred ett tag beroende på hur hästen är. Min är just nu inte så jätte social så jag låter henne vara lite och sedan ta nya tag med hästen. Vi har tänkt att i väntan på att finna en kompis ta med henne ut på hundpromenader utöver ridningen och låta henne strosa på gården då vi är ute. Ge lite gott, morötter och äpplen och hoppas att vi finner en kompis så fort som möjligt.

Kram - vet hur jobbigt det är:cry:

Senast ändrad:

Klart han sörjer, och det måste han ju får göra.. Det går ingen större nöd på hästen om han inte äter ordentligt på nån dag.. bara han dricker..
Som sagt, pyssla lite extra, hitta på nåt kul, men tyck inte alltför synd om honom! Ha lägre krav ett tag, så ska du se att han piggar på sig. Eventuellt byta så han får en ny/annan/en till kompis i hagen?

Eventuellt byta så han får en ny/annan/en till kompis i hagen?

Klart han inte går själv. De är en liten flock, men de två var bara bästa vänner, de var gamlingarna i stallet. Gamla pojkarna :(

Jo han sörjer, ganska tydligt :( Inte kul att se. Dock har han ätit lite hö nu :) Jag har gjort som vanligt med honom idag, men har fått lite extra bara, han var inte på humör för nått idag.

Coop: Jag beklagar :(

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 915
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 959
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 980
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka