Min lille kille är borta.

YorkWann

Trådstartare
Alltså, först så var det för att jag bokade tid hos vet, då försvann han spårlöst när det var dags att åka till vet, han kom tillbaka ett dygn senare ungefär. Nu är han ute två, tre veckor i sträck (Misstänker att han hittat ett anant "hem" )

Men som inatt när det snöar såä r det inte så roligt att tänka att han är ute. Har sett spår nu när det är snö, vid hans vanliga gångar. Så han verkar vara vid liv iaf. :crazy: Har lagt ut en filt i boden där han brukar vara, och sagt till sommargästergrananrna som var här ute under påsk att säga till om de ser honom.

Har lagt ut mat, men då har jag en hel kattförsmling kring huset direkt :crazy:

Jag har inga som helst förändringar inne, eller något som han kan tycka är fel (Förutom tiden hos vet då :cool: )

Vad göra??

Ska tillägga att jag ställt kl på tre mitt i natten eftersom de är mer aktiva då, men det spelade ingen roll...

Sv: Min lille kille är borta.

Katter har inga problem att stå emot snö. Det behöver du inte oroa dig för. Dessutom lär han ha ett antal torra gömställen att sova på om det skulle blir oväder.

Är han kasterrad? Annars kan ju vårkänslorna vara anledning till försvinnandet. Vet katter som varit borta många veckor - fått vandra långt för att hitta en hona. Även honor kan försvinna på våren.

Har han ett andra hem får du vänja dig vid att han är borta långa perioder, eller så får du försöka kontakta dem som ger honom mat och husrum. Har katten halsband? Det brukar kunna få en del folk att sluta fylla katten med mat när de vet att den har ett vettigt hem. Själv satte jag också upp lappar med bild och text där jag bad folket i området att INTE på några villkor mata min katt (som tydligen hittat sig ett nytt hem för stunden). Det blev genast mycket bättre och jag fick även tips från folk runtikring som berättade vem som brukade ställa ut mat till min katt. Så att jag kunde gå dit personligen om jag ville. :)

Jag har 5 katter med hungriga magar men jag vill ändå att de äter av våran mat och ingen annans. De får så det räcker och blir över trots att de är många och kan jama oerhört lidelsefullt. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 800
Senast: Och_Aye
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 031
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter