Min långa kille!

Sv: Min långa kille!

Min prinsessa var 48,5 cm lång och vägde 3060 när hon föddes i v. 37+6. På 18-mån kollen var hon 80,5 cm lång och vägde 10,8 kg! Hon borde inte bli så stor när hon blir äldre. Både karln och jag är små pluttar bara :smirk:.
 
Senast ändrad:
Sv: Min långa kille!

Det är det som är så fascinerande. Somliga bebisar och barn växer mycket i början och sen långsammare och blir ändå inte mer än medel eller mindre. Andra kommer inte igång med tillväxten förrän i puberteten och vips så har de vuxit om alla de andra i klassen och är helt plötsligt längst! :)
 
Sv: Min långa kille!

Jakob
vid födsel 53cm 3,720kg

7veckor 63 cm 7,090kg

4 mån 70,5cm 10kg :D

10 mån 80,5cm 12kg

Fyller 1 år om en vecka ska väga igen då!
 
Sv: Min långa kille!

Ja, på onsdag är det dags för BVC 5-månaders kntroll och mätning igen:crazy:
 
Sv: Min långa kille!

Hmm, ja det blir lite tokigt ibland när man har en 15-månaders som är stor som en "vanlig" 24-månaders. Folk vet inte alltid hur de ska bemöta "jättebebisen" har jag märkt. :D

Hehe! Känner igen det. Min lillkille är snar 1 år, men har kunnat gå sen han var 10 månader. Han är jättestor, var 78cm och vägde 12 kg när han började gå. Jag längtade till lekparken så in i norden, så så fort han kunde gå var vi där. Till saken hör att han fortfarande inte har några tänder (de har brutit fram men syns inte om man inte stegar honom) och så har han väldigt stort huvud. De andra mammorna tittar på honom och frågar "-Hur gammal ÄR han egentligen?" Han ser verkligen ut som en bäbis i ansiktet och så är han jättestor och går. Det ser helkul ut!

Fny
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 252
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 761
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 896
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp