Min kattbebis är galen!

Carla

Trådstartare
Hej! Jag, eller vi här hemma i familjen har ett litet problem.
Det är så, att våran äldre katt smet ut en kväll när löpte, och det resulterade i fyra små underbara kattungar. Alla såldes, förutom en som vi var tvugna att behålla eftersom ingen ville ha den lilla rackarn. Min Elivs-tokiga lillebror döpte katten till Lisa-Marie.
Iaf, nu har den lilla katten växt till sig är nu ungefär 6 månader gammal.
För en månad sen försvann hon mystiskt, men dök upp tre dagar senare då en familj sett vår efterlysningsannons. Då hade hon tagit sig själv på en promenad men inte hittat tillbaks. När vi sen fick tillbaka henne var hon lite smårädd för att gå ut, stannade mest inne och lekte med mopsen. Sen dess har vi haft ett halsband på henne.
För ungefär två veckor sen fick vi ett samtal från en skolfröken som var på utflykt med hennes klass att vår lilla kisse följde efter dom. Och då ända ner till Mörtsjön! Det är ju minst en eller två kilometer dit. Vi antog att några småbarn hade gosat med henne påvägen till skolan och sen hade hon följt efter dom.

OCH NU IGEN! I onsdags fick pappa min ytterligare ett samtal där katten hade gått på en promenad igen, denna gång hade hon hittats jamandes (hon jamar jäääättehögt!) på väg till Mörtsjön runt kl. 23.00.

Vet nån vad som vi kan göra så hon INTE springer bort hela tiden? Vi försöker hålla henne inne under den tid alla barn går till skolan, och tar inne henne på kvällen.
För övrigt så följer hon jättegärna med ut i skogen när man går ut med hundarna.

Sv: Min kattbebis är galen!

Till att börja med är bör du nog kastrera katten, snarast. Hennes ålder och allt längre promenader tyder på att hon blivit könsmogen, och då har du snart ännu en kull oplanerade kattungar att hantera.

Hon kan redan ha blivit parad på sina rundor, men om du kastrerar henne snabbt tas fostren ut med livmodern.

Sen är det större sannolikhet att hon håller sig närmare hemma om hon är kastrerad.

Sv: Min kattbebis är galen!

HJÄLP! Det hade jag inte ens tänkt på.
ska jag säga till mor min!!

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 233
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 173
Senast: Johanna1988
·
Katthälsa Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett...
Svar
0
· Visningar
3 314
Senast: et_flickan
·
Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 315
Senast: tassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025