Min katt har brutit svansen!!!

Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Jag har inte menat att katten skulle börja kissa när man amputerar utan att man amputerar eftersom svansen är på halvstång o gör säkert ont? Nåväl jag är ingen veterinär :angel:
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

kl
Vad härligt att han mår bättre!
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Va skönt att det går lite bättre nu iaf!!! Hoppas verkligen att det löser sig helt! :bump:
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Va skönt att det går lite bättre nu iaf!!! Hoppas verkligen att det löser sig helt! :bump:

Vi har haft honom hemma på permis inatt, för att se om vi skulle klara av och klämma urinblåsan så han skulle kissa.
Det var omöjligt! Jag vet inte ens var urinblåsan sitter. När vet gjorde det så var det såklart skitenkelt.

Katten har varit jättepigg här hemma, betett sig precis som före olyckan... det är så sorgligt.

Svansen är ju förlamad, han känner inget i den och verkar inte lida så mkt heller. Han hoppar upp och klättrar på saker i alla fall. Men kissa kan han inte....

Fan fan fan. Nu har mamma åkt tillbaka till Albano så dom kan tömma honom och försöka visa henne igen hur vi ska klämma...
O hästen har tappat en sko, jag ska hoppträna ikväll och måste betala även om jag inte kan rida. Pengarna bara rinner iväg och allt är kaos.
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Vi har haft honom hemma på permis inatt, för att se om vi skulle klara av och klämma urinblåsan så han skulle kissa.
Det var omöjligt! Jag vet inte ens var urinblåsan sitter. När vet gjorde det så var det såklart skitenkelt.

Katten har varit jättepigg här hemma, betett sig precis som före olyckan... det är så sorgligt.

Svansen är ju förlamad, han känner inget i den och verkar inte lida så mkt heller. Han hoppar upp och klättrar på saker i alla fall. Men kissa kan han inte....

Fan fan fan. Nu har mamma åkt tillbaka till Albano så dom kan tömma honom och försöka visa henne igen hur vi ska klämma...
O hästen har tappat en sko, jag ska hoppträna ikväll och måste betala även om jag inte kan rida. Pengarna bara rinner iväg och allt är kaos.

usch ja, kul e det inte när allt blir dyrt...stackare! Här får du lite tröst kärlek; :love: :love:

Kankse hjälper lite iaf!
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

låter inge vidare :(

Nej, nu är det kört.
Mamm åkte in med honom nyss igen. Han springer på lådan stup i kvarten, inget kiss kommer. Vi kan inte klämma honom, det är skitsvårt och vi gör bara illa honom.
Man får väl inse att det inte finns mer att göra.
Visst, alternativet är att ha honom på Albano i två veckor till, för att se om skadan läker ihop... Vilket den kanske inte alls gör.
Men det har vi helt enkelt inte råd med.

Jag måste ta ett beslut, vi kan inte hålla katten vid liv på det här viset.

Idag hoppade han upp på kabinen på duschen när jag duschade, sen över till en hylla på andra sidan badrummet. han har legat på golvet och rullat, kurrat hela dagen. Han har jagat snören och vart precis som normalt, men inte kunnat kissa.
Stackars stackars liten!
:cry: :cry: :cry:
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

:cry:
Verkligen "trist", sorgligt att det skulle bli så här. Lite sent i efterhand, men om din mamma skaffar en ny katt någon gång, försäkra den då. Det är nödvändigt för oss som inte har så mycket pengar att röra oss med när det händer våra djur någonting.
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

:cry:
Verkligen "trist", sorgligt att det skulle bli så här. Lite sent i efterhand, men om din mamma skaffar en ny katt någon gång, försäkra den då. Det är nödvändigt för oss som inte har så mycket pengar att röra oss med när det händer våra djur någonting.

Mkt bra tips! :D
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Sånt är aldrig roligt att ta...beslut alltså :( Men ngnstans vet man att man gör det för kattens bästa. Då är man en djurvän.

Tillåt dig att sörja och gråta. Det är inte banalt.

Om du nu tar beslutet så kommer din kisse säkert leka med min kisse i himlen.
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

kl
Så otroligt tråkigt att det inte funkar :((
F-n att jag inte flyttat ner till Stockholm än, då hade jag kanske kunnat komma över och tömma... Å andra sidan funkar ju inte det heller i längden...
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Vi tog bort honom igår. Det funkade inte längre. Lille Sonny..
Hoppas du har det bra nu vart du än är. Saknar dig så otroligt mycket!
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

kl
Så otroligt tråkigt att det inte funkar :((
F-n att jag inte flyttat ner till Stockholm än, då hade jag kanske kunnat komma över och tömma... Å andra sidan funkar ju inte det heller i längden...

Är du själv veterinär? Eller kan du bara det där med blåsan ändå?
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Är du själv veterinär? Eller kan du bara det där med blåsan ändå?

Jo, tog examen i januari :). Har hunnit trycka några kattblåsor under utbildningen, dock..
Jättetråkigt med katten : ((((
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Jo, tog examen i januari :). Har hunnit trycka några kattblåsor under utbildningen, dock..
Jättetråkigt med katten : ((((

Gratulerar, är själv lite inne på att bli veterinär. Man vill ju hjälpa dom stackarna.. :cry:



Det är så tomt i huset nu utan honom. Tack alla för ert stöd och hjälp! Jag har i alla fall lärt mig något av den här tråkiga historien:
Försäkra alla djur, även katter.
Har ju både häst och hund som är försäkrade, men katten hade vi ju ingen tanke på att försäkra. "dyrt och onödigt", jo jo.
Men det är ju lätt att vara efterklok. Å andra sidan hade han kunnat vara innekatt, då hade han ju aldrig blivit påkörd. Tyvärr hade han nog inte fått ett lika roligt liv då, och jag tycker inte om att man håller katter inlåsta...
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Fast innekatter kan råka ut för allvarliga sjukdomar och annat som kostar mycket pengar de också.
Men som sagt, ifall det nu skulle bli någon liten ny kisse någon gång så kommer ni ju tänka på det.
Beklagar sorgen ännu en gång. :(
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 692
Senast: mackan
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 139
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp