Min katt har brutit svansen!!!

Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Vet. har alltså ingen gissning alls på vad som kan vara fel? Nerver brukar väl växa tillbaka efter skada?
Lider med lilla kissen. :(
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Ingen aning...
Hur lång tid skulle det isåfall ta? Har gått 4 dagar nu sen skadan blev till..
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Dom har ringt idag.. Det är ingen skillnad. De har tagit ut katetern och han går på lådan och försöker kissa. Varenda gång han varit på lådan så tror han att han har kissat, men det kommer inget.

Nerverna måste vara helt förstörda.
Stackars liten. Han har inte ens hunnit blivit ett år gammal.
Både mamma och pappa är jätteledsna, de ringer mig och berättar och är ledsna, vilket inte gör saken lättare. Han är ju en sån underbar katt, den keligaste och goaste jag har träffat, till och med grannen som inte är så förtjust i katter tycker det.

Varför kunde han inte fått dö direkt när han blev påkörd eller vad som nu hände?

Jag mår så himla dåligt över att han är pigg och alert och vi ändå måste avliva honom. Känns så fel.

Vi ska försöka tills i morgon, men det verkar inte bli någon skillnad. :(


Vad tråkigt :(
Är det en stor nervskada går det tyvärr inte att reparera men har du tur kanske det är ngt litet som kan fixa sig själv. Kanske har nerven bara fått sig en däng och behöver återhämta sig lite..
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

usch :( Inge kul när det inte funkar som det ska. Håller alla mina tummar!
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Vad tråkigt :(
Är det en stor nervskada går det tyvärr inte att reparera men har du tur kanske det är ngt litet som kan fixa sig själv. Kanske har nerven bara fått sig en däng och behöver återhämta sig lite..

Har börjat tappa hoppet nu.
Är hemma hos mina föräldrar, det är verkligen jobbigt. Alla kattens leksaker, platser han brukar ligga på osv..
Jag kanske är blödig när det gäller en katt men så är det. Grät till och med på bussen hit.

Ska väl till ett mirakel för att han ska klara sig.
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Har börjat tappa hoppet nu.
Är hemma hos mina föräldrar, det är verkligen jobbigt. Alla kattens leksaker, platser han brukar ligga på osv..
Jag kanske är blödig när det gäller en katt men så är det. Grät till och med på bussen hit.

Ska väl till ett mirakel för att han ska klara sig.

Nä blödig är du verkligen inte! när min älskade lilla ksse dam blev kass å jag trodde hon skulle dö höll jag på att gråta ihjäl mig...har haft henne i snart sju månader nu...hon kissade på sig och var helt apatisk...kunde inte gå...inte dricka eller äta. en nerv i kläm i bakdelen. fixat nu så nu e hon helt normal igen!


Hoppas verkligen det löser sig med din kisse katt! :cry:
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Men vad gör de med svansen? Låter de katten gå runt med en bruten svans?
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Men vad gör de med svansen? Låter de katten gå runt med en bruten svans?

En svans går inte direkt att gipsa? Vad skulle de göra?

Hoppas verkligen det ordnar sig, klart du inte är blödig, förstår inte folk som säger "bara en katt", såna människor kan aldrig ha haft ett djur som de kommit nära..
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Men vad gör de med svansen? Låter de katten gå runt med en bruten svans?

Ja de kan ju inte göra något, den får helt enkelt hänga. Han får smärtstillande var sjätte timme så jag hoppas han inte har ont av det i alla fall.

Usch, i morgon kommer "domen". Jag vill inte gå och lägga mig, redan igår grät jag mig till sömns...
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Ja de kan ju inte göra något, den får helt enkelt hänga. Han får smärtstillande var sjätte timme så jag hoppas han inte har ont av det i alla fall.

Usch, i morgon kommer "domen". Jag vill inte gå och lägga mig, redan igår grät jag mig till sömns...

Åh din stackare, fick tårar i ögonen när jag läste :cry: hoppas hoppas lilla katten bli bra.

Du är inte alls blödig, en katt är en kär familjemedlem, har själv en kisse och skulle såklart reagera likadant om det hände henne något.
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

En svans går inte direkt att gipsa? Vad skulle de göra?

Hoppas verkligen det ordnar sig, klart du inte är blödig, förstår inte folk som säger "bara en katt", såna människor kan aldrig ha haft ett djur som de kommit nära..

amputera? Det gjordes ju på min katt. Av med delen som är bruten?

TS: Du är inte blödig, när min katt dog grät jag flera veckor. Jag gråter fortfarande ibland (efter 2 år). När man hade katt sa alla att "det bara är en katt" men när den dog o man grät var det aldrig ngn som fällde den kommentaren igen. DÅ fattade de hur mycket katten betydde (betyder).
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Svansfrakturer kan vara klurig i och med att nerverna till urinblåsan kan vara skadade. Man kan chansa och amputera svansen så snart som möjligt och hoppas att han kommer igång att kissa, men om han inte gör det så kan det bli nödvändigt med avlivning och då har man opererat i onödan.
Man kan även vänta och se om de kissar innan operation, men då är risken att svansen hänger och drar ytterligare i nerverna och kan förvärra nervskadan.
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

amputera? Det gjordes ju på min katt. Av med delen som är bruten?

TS: Du är inte blödig, när min katt dog grät jag flera veckor. Jag gråter fortfarande ibland (efter 2 år). När man hade katt sa alla att "det bara är en katt" men när den dog o man grät var det aldrig ngn som fällde den kommentaren igen. DÅ fattade de hur mycket katten betydde (betyder).

Visst kan man det, men man vill ju helst undvika detta och om katten inte kan kissa känns det ju lite onödigt att låta katten gå igenom en operation plus att det kostar en massa pengar.
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Ingen aning men säkert minst några månader skulle jag tro.

Problemet är ju att katten inte kan ha kateter så länge (pga infektionsrisken) och kan den inte kissa dör den ju.. Sen är det inte säkert att nerverna återhämtar sig, nerverna kan inte reparera sig hur mkt som helst...
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Ja, jag vet inte om det är någon bra idé att hålla katten levande i flera månader om den inte kan gå på toa när den vill. Men jag hade tänkt att de kunde massera urinblåsan på den några gånger per dag och hjälpa den på så sätt.
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Jo det är kankse det väntas med op, ifall katten ändå inte kan kissa. Jag tycker väl heller den inte kan leva med kateter etc......En katt borde ju få vara katt.....

TS: hur går det?? :(
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Ja, jag vet inte om det är någon bra idé att hålla katten levande i flera månader om den inte kan gå på toa när den vill. Men jag hade tänkt att de kunde massera urinblåsan på den några gånger per dag och hjälpa den på så sätt.

Han lever fortfarande!
Igår kväll hade han tydligen bajsat, och enligt vet fungerar den biten precis som den ska.
Idag har han kissat när de har masserat blåsan och hjälpt honom, men han verkar ha ont, för han protesterar.
Fortfarande försöker han att kissa själv men det går inte.

Blir en dag tills outhärdlig väntan nu..

Angående amputering av svans så sa vet att det var en gammal "skröna" att katten skulle börja kissa om man tog bort svansen. Det ska tydligen göra varken till eller från...
 
Sv: Min katt har brutit svansen!!!

Det är inte det att man botar den och den börjar kissa, utan att man
kan minska draget på nerverna genom att ta bort den hängande svansen.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 692
Senast: mackan
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 139
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp