Min katt är sjuk..

Aliide

Trådstartare
Jag är hundmänniska men har ändå två underbara katter. Idag när jag kom hem ifrån en liten resa märkte jag på en gång att ena katten är konstig.

Han låg bara still när jag kom, han vägrar äta (trots att blötmat är det bästa). Han går undan och lägger sig, ligger stilla, vill inte gärna röra på sig. Dessutom konstig i pälsen eller hur man ska uttrycka det. Han hoppade ner väldigt "ostabilt" ur mitt knä och gav då till ett "aj"-läte. Ni vet som när en katt morrar. Nu ställde jag fram mat, men han la sig bara platt på golvet.

Vad fan kan vara för fel? :(
 
Sv: Min katt är sjuk..

Släppte ner han ifrån knät, då står han och vinglar. Sen lägger han sig bara ner :cry:
 
Sv: Min katt är sjuk..

Åk/ring till veterinären!
Jag har för mig mamma sa att det gått något konstigt kattvirus hos dem nu (var inte nära dig i och för sig) där katterna blev sådär.
 
Sv: Min katt är sjuk..

Tack för ditt svar!

Mina katter är för tillfället innekatter. Han är kastrerad och 6 år gammal.

Har iallafall ringt 3 veterinärern, alla tyckte jag kunde avvakta tills morgondagen :crazy:

Tog tempen på honom, han rörde sig inte en mm. 37.0 :crazy:
 
Sv: Min katt är sjuk..

Virus känns väl mindre troligt om de är innekatter och du inte träffat massa andra katter. Njursten eller något annat fel på matsmältning/ämnesomsättning kanske? vissa sådana åkommor kan ju göra extremt ont verkar det som. Ananrs vet jag itne riktigt, inte heller kattmänniska sådär men har haft katter från och till..
 
Sv: Min katt är sjuk..

Blir dom vingliga av njursten?

Han kändes lite hård i undre delen av buken.

Veterinären tyckte vi skulle sova och komma imorgon om han fortfarande var dålig. Men hur fan ska man kunna sova när katten är så sjuk?!
 
Sv: Min katt är sjuk..

nä, inte av njurstenen i sig tror jag, men tänkte om det gör så ont att han har svårt att gå.
Katter får inte fästingsjukdomar va (tänkte på vingel)?
 
Sv: Min katt är sjuk..

Ja inte lätt att sova när man oroar sig för kissen. Men ta honom med dig till sägen. Han lär nog väcka dig om det blir värre:(
 
Sv: Min katt är sjuk..

Nu är min lilla James inlagd. Åkte in med honom i morse. Han var mycket dålig när veterinären tittade på honom. Och jag blir så förbannad på jourvet. i min stad som bad mig avvakta... :(

Veterinären var lite rädd för en narkos i hans skick, så jag hoppas innerligt att han klarar sig. Kommer ha svårt att förlåta mig själv annars.

Nu ska katterna försäkras, något jag helt och hållet glömt! :o

/Nervös kattägare
 
Sv: Min katt är sjuk..

det var så det började när min katt fick hjärn- och ryggmärgsinflammation..... :crazy:
 
Sv: Min katt är sjuk..

Det finns ju något som heter "vingelsjukan" eller något..?

En väns katt blev lite sådär när han troligtivis fick en hjärnblödning. Han blev sen bra. :)

*Håller tummarna för att allt går bra*
 
Sv: Min katt är sjuk..

*KL*

Nu är jag hemma. Åkte in med James runt 11.00. Väl där såg vet. att han var mycket dålig. Så det blev akut för att tömma blåsa, vätska upp honom. Dessvärre hade han nog gått några dagar med detta (jag har varit borta sedan i måndags men haft kattvakt). Så dom hade svårt att tömma. Nu ska han ligga kvar minst en natt till för att dom vill se hur njurarna tagit allt.

Min älskade kisse.. 8000:- fattigare men vad fan gör det. Bara han får komma hem :(
 
Sv: Min katt är sjuk..

Fortsätter hålla tummarna för att James snart får komma hem och snabbt blir pigg och frisk igen!
 
Sv: Min katt är sjuk..

Lägger in lite bilder på James:

jamessoffan.jpg

focuskatter.jpg


Brorsan Gizmo:

gizmovilar.jpg
 
Sv: Min katt är sjuk..

Fina dom är:love:. Hoppas innerligt att du har din katt hemma hos dig snart igen. Min lilla pärla var inlagd för två veckor sen så jag vet ungefär hur mkt man oroar sig...:crazy: Håller tummarna!
 
Sv: Min katt är sjuk..

Vilken idiot till vet. som bad dig att avvakta! Tyvärr tas ju inte katters sjukdomar på riktigt allvar ens hos alla veterinärer ännu. :(

Hoppas verkligen att James klarar sig ur det här utan några men. Jag håller tummarna här!
 
Sv: Min katt är sjuk..

*KL*

Tusen tack för att ni varit så goa mot mig i tråden! :love:

Veterinären lovade att ringa efter 15.00 idag om inget hände innan. Så ringde telefonen lite efter 09.00. Gissa om jag blev skräckslagen?!

James mådde iallafall mycket mycket bättre, han var kelig och charmade hela personalen. Lite blod kvar i urinen så katetern får vara kvar tills imorgon. Förhoppningsvis klarar han av att kissa själv under morgondagen och då får jag hämta honom! Dom skulle ta lite prover för att kolla njurarna. Så jag hoppas att allt är ok!
 
Sv: Min katt är sjuk..

Tittade igenom lite gamla inlägg och hittade detta.

Ville bara säga att James idag mår toppen trots att han var nästintill död och hade två graders undertemp när han kom in. Urinsten och urinförgiftning, han låg inne ett par dagar och räkningen slutade på 12 000:- :crazy: Nu är alla katterna väl försäkrade och bara för det så blir ingen sjuk ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 376
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 234
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp