S

star_star

Hej . Jag har en kanin som är spinki. Den får mat varje dag. Sallad, Kanin mat, Frukt. Och vatten.
Kan du säga vad jag ska göra??..
Ps: Det är en annan sak me om man parrar en kanin så hur länge ha dom barn i maggen??

Snälla HJÄLP MIG :confused:

Sv: Min Kanin

Hur mycket hö får din kanin? Vad för slags mat menar du när du skriver "kaninmat"? Har någon veterinär kollat på kaninens tänder så att den kan tugga ordentligt?

du kan ge lite solrosfrön, det har jag gett till en av mina kaniner som har haft lite problem med hullet :)

hur gammal är kaninen?
har du kollat tänderna? (lägg kaninen på rygg och kolla tänderna så ser du om något ser konstigt ut)

och angående "parningsfrågan" så har kaninmamman ungarna i ca 30 dagar i magen :)

Har du kollat så din kanin inte har mask?
Mask kan vara orsaken till att de trots mycket mat är magra och kan sjunka i vikt.
Du kan avmaska och se ifall h*n går upp i vikt sen. :)
En annan sak du kan göra är att ge den pasta, ris och potatis. DET går de upp i vikt utav snabbt, tro mig. :P Ger det till min BJ och tänkte jag kunde ge det till min dvärgkaniner också. :P Men de gick upp en hel del efter den måltiden, så det blir inget mer sånt. ;)

Men testa som sagt att avmaska din kanin och ge den lite potatis, pasta eller ris.

Ang parning: Kaninen är dräktig mellan 29-35 dagar, lite olika. Men 30 dagar är vanligast, åtminstonde bland dvärgkaninerna (enligt min erfarenhet iaf). :)

ge nötter fågel nötter eller så köper du som finns i vissa affärer..min älskar det:love:

Tycker verkligen du ska ta till dig _Ninni_hedbloms_ svar. den kan ha mask, eller kolla tänderna. Om kaninen är över 1år och den inte har haft ungar förr + om du parar den så kan den dö.

Aa. Tack för tipsen :D, Ska prova at avmaska dom, Men Pelets får dom, Tack

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 626
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 582
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar