Min hund har som stora finnar

Idag är nästan alla uppkopplade 24/7. Folk googlar och söker info på nätet hela tiden- veterinärer också. Det låter otidsenligt att säga att man ska låta bli.

När du ringer till djursjukhusets växel och kan de be dig läsa råden på hemsidan och sedan återkomma. Där finns allt och där står vad som är akut och vad som inte är akut och hur man kan behandla själv inledningsvis.

En för övrigt frisk och feberfri hund med plötslig klåda är inget akutfall. Om du åker oanmäld till djursjukhuset i semestertider, kan du få sitta där tills det blir kväll eller så ombeds du att behandla med klådstillande och återkomma på en bokad veterinärtid veckan därpå. Jag vet - har varit där många gånger med olika slags djur.

Man ringer heller inte och väcker en jourveterinär mitt i natten, som någon föreslog, om det inte är fara för hundens liv eller om hunden måste avlivas akut. Jag tror ingen veterinär skulle uppskatta att man blockerar telefonen för djur som är i livsfara.

Min uppfattning är att de som frågar på forum är mer angelägna och oroliga än andra djurägare. De både googlar och frågar på flera olika forum och jag är övertygad om att de söker veterinärvård oftare än de som inte googlar. Ha en bra dag :)
Ingen har någonsin bett mig att läsa råd på någon hemsida. Varken hos distriktsveterinär eller på större klinik.
Jag googlar inte symptom. Betyder det att jag går för sällan till veterinär per definition? Det skulle inte kunna bero på andra anledningar tror du?:meh:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en valp på 14 veckor som råkade ut för ändtarms prolapse. Hon "krystade" ut tarmen i samband med när hon försökte bajsa. Det...
Svar
6
· Visningar
2 083
Senast: Deluxe
·
Hundhälsa Hej buke! Min vän Sofie, som inte har ett account här skulle vilja ha lite tips och råd ifrån er. Hon har en 5mån valptik av rasen...
Svar
10
· Visningar
1 401
Senast: Is
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Har knappt sovit de senaste två nätterna pga enorma nässelutslag över stora delar av kroppen som kliar såååå jädra mycket!:wtf...
Svar
4
· Visningar
1 188
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka