Men vad sjutton! Om min hund har någon form av problem så ringer jag en veterinär. Vad skulle det vara för konstig vet som "ringer upp efter arbetsdagens slut"?
Min ena vet kan jag ringa under deras telefontider och direkt få råd via telefonen och en dagsakut tid om de anser att det låter akut.
Den andra veterinären i stan har även nattjour och dit ringde jag en gång mitt i natten för råd och för att höra om vi borde åka in till dem. Jag var alldeles panikslagen men personen som svarade kunde lugna ner mig och tog sig tid att både ta reda på voffens diagnos/behandling och ge mig råd via telefonen. Hon berättade att det var mindre allvarligt än det verkade, tyckte inte att vi behövde komma in och samtalet kostade inte mer än normalt. Hunden mådde prima igen direkt efter. Hade det varit något värre hade hon ju förstås istället sagt vad vi kunde göra själva på vår väg till dem.
Finns alltid någon man kan ringa, om det så skulle behöva vara Agrias Telefonveterinär.
Vad man gör för att lindra plågan om man får vänta jääättelänge i ett väntrum? Ja, det bör ha berättats i telefonen eller av den som visar in en i ett specialrum (då klådpatienter inte brukar få sitta i vanligt väntrum) om de anser att det finns något man kan göra.
Man ska aldrig börja behandla en hund baserat på svar från vem som helst på ett forum, och jag hoppas verkligen inte att hälsodelen av forumet
är till för "att få och ge förslag på diagnoser". Det bör i första hand ske hos en veterinär. Att ge förslag på diagnoser och behandling över internet baserat på en kort beskrivning av läget är absurt.