min hund har ett svullet öga! vad kan det vara?

jassica

Trådstartare
Har en cavalier/pappilontik som har fått ett svullet öga, kollade henne klockan 10 då var det inget, när jag sedan kollat på tv i en timme så kollar jag till henne och då har vänstra ögat svullnat upp massor! Sen är det glansigt som om hon skulle ha tårar i ögonen.

Funderar på om det är ett ormbett eller getingstick, men ser inget. Hon har varit ute idag, vi bor på en gård så hon springer lös, men vi var ute samtidigt och skulle hon blivit biten av något borde hon väl skrikit till?

Hon är allmänt pigg annars och är som vanligt, vad tror ni det kan vara?

Har tid hos vetrinären klockan 14, de tyckte jag bör komma in, vilket jag också tycker.

Sv: min hund har ett svullet öga! vad kan det vara?

Jag tror på att hon blivit stucken av nåt, kanske en geting.

Sv: min hund har ett svullet öga! vad kan det vara?

ja jag tycker det verkar mest logist, men när jag kollade henne kl 10 var det en timme sen hon var ute, borde de inte komma tidigare? Vad gör vetrinären åt det isåfall?

Liknande trådar

Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
8 003
Senast: Hund!
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 968
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 852
Senast: Fibusen
·
Äldre Jag vet inte om det bara är mina hjärnspöken eller om jag borde ta händelsen på allvar, så ni får gärna hjälpa mig att reflektera. Igår...
2
Svar
30
· Visningar
5 034
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka