Min hund har diarré och äter eller dricker inte

Naja2016

Trådstartare
Min valp på 8 månader har haft svår diarré sen i fredags och hon har inte druckit eller ätit på några dagar nu. Svårt att veta exakt när hon drack/åt senast. Men börjar bli väldigt orolig! Hon löper för första gången nu med och hon blev väldigt lugn och ängslig när hon började löpa. Så drt är svårt att veta om det beror på löpet eller diarrén, min lilla bebis är inte sig själv och jag är så orolig! Ska till veterinären idag,
Men har ni tips på tabletter mot diarré?

Det du beskriver är akut, du ska inte ta några internetråd om hemmabehandling utan ta dig till veterinären och lyssna på vad hen säger. Jag förstår att du är orolig, men låt inte den oron driva dig till att göra något dumt.

TS skriver ju att hen ska till veterinären idag :)

@Naja2016 jag tycker inte att du ska ge valpen något stoppande innan du varit hos veterinären, det kan göra det svårt att diagnostisera hunden. Försök få i den lite vätska om möjligt, kanske lite köttbuljong? Späd med mycket vatten bara om det är färdig buljong, den är ofta väldigt salt. Kanske kan du röra ut lite rå köttfärs i vatten annars? Gärna med lite t ex dextropur eller liknande i, så hunden får i sig lite energi.

Diarsanyl återställer balansen bra i mage/tarm, så det + små portioner fördelat på flera ggr/dag med överkokt ris (samt lite av kokvattnet) och dito vit fisk/neutrala fiskbullar ger jag vid diarré som inte vill ge med sig på någon dag eller så.

Jag kör alltid Canikur vid dålig mage och är den riktigt dålig så ger jag samtidigt små portioner rå nötfärs och morotspure.

Har en hund däremot inte druckit på flera dagar så är det akut. Dock missade jag att du skrivit att du skulle till veterinären idag - det är bra :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
461
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 079
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka