Min hund är väldigt dålig på att äta!

Dinajacket

Trådstartare
Jag har en blandis på 2 år o 8 mån som alltid vart väldigt dålig på o äta, han är en blandning mellan golden o irlänsk setter så han e hög o nätt och går han utan man en dag så syns det direkt...man mår dåligt av o se det...någon som har lite tips på vad man kan göra, lägga rester i maten har vi provat o han äter bara ibland lixom..

Sv: Min hund är väldigt dålig på att äta!

Vad får han för foder idag?

Kan vara värt att sätta honom på ett högenergifoder så han inte behöver äta så stor mängd för att få i sig det han behöver.

Sätt ner maten vid matdax och har han inte ätit på 20 minuter så ta bort maten och ge inte hunden någon mat (eller något annat heller) föränn det är mat nästa gång. På så sätt får hunden bli hungrig och efter några dagar lär den sig att man måste äta när man blir serverad annars blir man utan helt enkelt! En hund äter när den blir hungrig.

jo d har vi oxå provat men efter 3 dagar utan mat så såg han väldigt smal ut så då gick vi tebax till att ge gonom gosaker i maten...svårt o se sin älskling tyna bort..hehe

Sätt ner maten vid matdax och har han inte ätit på 20 minuter så ta bort maten och ge inte hunden någon mat (eller något annat heller) föränn det är mat nästa gång. På så sätt får hunden bli hungrig och efter några dagar lär den sig att man måste äta när man blir serverad annars blir man utan helt enkelt! En hund äter när den blir hungrig.

Har han blivit kollad av veterinär?Aptitlöshet kan ju bero på sjukdom..
Aktiveras han?
Tycker du ska överväga färskfodren.Det blir i regel inte dyrare men mer kom ihåg o lite plock.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 043
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 011
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka