Min hund är så låg :(

Sv: Min hund är så låg :(

Vet jag att hon mår bra så kan jag lägga en tusenlapp i månaden. Hon väger också 8kg. Naturligtvis vet vi ju inte om det är samma sort o så men...

Hur MÅR din hund med medicinen? Hur länge ska hon behandlas med den? Hur gammal är din hund?

Min hund svarar jättefint på kortisonet- men trivs inte med biverkningarna. Dock har jag inte mräkt av biverkningarna när vi tagit den lägre dosen- som iofs inte har hjälpt heller....

Min Hund mår egentligen bra. Det är Allergi Han Lider av som behandlas symptomatiskt. Ville bara veta hur det skulle bli kostnadsmässigt om Han fick atopica. Men det din Hund lider av är en helt annan sjukdom som behandlas med andra Mediciner och har en helt Annan prognos. Azathioprin är det immunsuprimerande läkemedel du kan ge din Hund och vet som sagt inte vad det kostar Men det ligger antagligen på en tusenlapp Eller mer. Cytostatika, det du kallar cancermedicin, är antagligen ännu dyrare. Din vet borde veta mer. Jag själv skulle nog inte låta det gå så långt i ditt Fall för botad blir hon inte och hon verkar ju inte må bra.

Usch ja- det är svårt att ge hunden mediciner som gör den sämre än vad hon mår av själva sjukdomen... Samtidigt vet jag ju inte hur sjukdomen blir efter ett par månader utan medicin heller...
Vi slutade ett par veckor innan vi åkte med henne för att den ändå inte gjorde ngn nytta...

Hunden verkar ju må bättre utan mediciner...
Men jag tar själv medicin i förebyggande syfte med värre symtom än vad sjukdomen är just nu. Jag vet inte om det är likadant :(

Jag ska ta mig ett lite rejälare prat med vet denna gången. Fast jag tycker att hon verkar vara hoppfull...

Så- nu har jag varit iväg :) Gick ner på halva dosen i söndags och redan nu är ju hunden lite gladare. Hon har inte kissat ner sig och jagat mat heller. Men hon är vrålhungrig...

Nu ska vi minska dosen 2 omgångar till för att hålla henne på dubbelt så mkt som under hösten. Svarar hon bra och inte utvecklar sår har vi sagt att hn mår helt ok för att leva vidare på den låga dosen. Jag kunde starta upp stordosen om det gick på fel håll men det sa jag att jag inte ville :(

Den dyra sortens medicin kommer inte bli ett alternativ då det skulle vara farligt om hn slickade på mitt barn vilket jag skulle ha svårt att hålla koll på dygnet runt. Hon slickar dessutom jättemycket på sin son så det hade ng inte varit hälsosamt för honom heller...

Så nu är det bara hålla tummarna för att hn kommer må bra på låg dos :) Annars var veterinären förstående om att vi inte ville åta henne lida iaf.
Känns skönt att ha pratat ut ordentligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 207
Hundhälsa Hej, skulle behöva lite råd och tips. Jag har en Welsh Corgi Pembroke som snart är 5 år (Bibbi) För tre veckor sedan slutade hon att äta...
Svar
2
· Visningar
2 105
Senast: Luktpion
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
4 259
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka