Min hoppsits

_Angel87_

Trådstartare
*flytta gärna om den ligger fel*
Vad tycker ni om min hoppsits?
Alla komentarer är välkomna när det gäller min sits.
Helst inget om hästarna då jag inte rider dom längre

Den här bilden är jättegammal(2004)*tävling på ett ridläger*
8582203.jpg

2005
8582037.jpg

2005(har lite fel byxor på mig men det gick bra ändå)
1230722.jpg

2006
8560944.jpg

Varsegod fritt fram att ge både ris och ros om min hoppsists:D

Sv: Min hoppsits

Har inte så mycket mer att komentera om än dina händer/axlar. Du ser ut att spänna dig och dra bak axlarna och då förljer ju händerna med. Prova att luta dig lite mera framåt, slappna av i axlarna och för fram händerna :) . Ett tips ;)

Mer framåt behöver du nog inte luta dej på de höjderna, men händerna måste fram. Och blicken uppåt ;)

Jag skulle nog korta tyglarna 3 cm , o lägga fram handen lite mer o ge lite mer eftergift så att du inte försöker lyfta hästen över hindret, o inte vara före den i språnget. Ta gärna ett mantag för att vänja dig "hand-läget" så slipper hästen slit i munnen :idea: . Annars har jag nog inget mer att kommentera. :bump:

luta dig lite mer framåt , "dra" inte armarna mot dig i hoppet, utan lägg fram handen, ta stöd i manen / på halsen om du behöver .

du behöver inte luta dig mer framåt, men jag tycker det ser lite ut som att du har balansen i tyglarna. Korta tyglarna, och försök ha händerna längre framför sadeln. Överdrivet mkt eftergift behövs inte på de höjderna. Det ser ut som att i upphoppet drar du tillbaka händerna = resultatet av dina långa tyglar

Upp med blicken och korta tyglarna och lägg fram handen så blir det nog bättre .... annars ser det helt okej ut !!!
// Jenny

ge lite mer eftergift. fram med handen lite till. du har dem nästan i magen. annars tycker jag att det ser bra ut :smirk:

håller med resten: fram med händerna! :D annars ser det jätte fint ut.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 575
Senast: Sonea
·
Småbarn Jag skrev en fråga på sociala medier tidigare och blev mest påhoppad. Så nu ställer jag frågan på nytt här, då jag hoppas på lite mer...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
19 900
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Jag vet att det just ju känns extra jobbigt med allt för att det är mitt i natten och jag är extremt trött. Inget blir ju någonsin...
2
Svar
26
· Visningar
5 065
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V