Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma härRiver och biter i läpparna också.
Jag har svårt att sitta still. Jag är beroende av att gå, av att röra på mig och jag har full förståelse för barn som "rinner" ner under bordet vid långdragna middagar. Jag hade gjort detsamma om jag hade kunnat med Mitt bonusbarnbarns mamma sa vid något tillfälle till mitt bonusbarnbarn att vuxna vill sitta still. Hen kontrade med, nähä! TinyWiny är vuxen och hon vill inte sitta still! Barn glömmer fort. Hen minns inte idag att jag för bara tre år sedan var helt beroende av rullstol.
Socker ger ett starkare beroende än heroin har försök hos råttor visat, har jag läst.Jag äter för mycket choklad ibland, trots att jag vet att jag blir risig i magen av det och kan få ångestkänningar. Socker och koffein är ingen hit för mig. Då tänker jag att jag aldrig ska göra om det, men jag har inte lyckats hålla det löftet så väl.
Du menar snorkråkor?Jag snyter inte ut snorbusar, jag plockar dem med fingret
Stå still kan jag. Får jag bara stå upp, och än hellre, gå och greja, så går det bra men det är ju oftast inte så acceptabelt att springa runt när man har folk hemma eller är bortbjuden. Att stå i kö är inga problem alls för mig. Då kan jag slappna av utan problem. För mig är det inte nervöst betingat utan jag har bara ett enormt stort rörelsebehov och har alltid haft det. Innan jag blev sjuk beskrevs jag ofta som en duracellkanin på speed Nu är jag en duracellkanin på speed igen bara det att batteriet inte går att ladda fullt utan bara några få procent men den energin jag har lägger jag helst på rörelse.Sitta still kan jag. Däremot att stå still, rakt upp och ner, är jättesvårt Jag vankar och rör mig konstant oavsett om jag väntar på bussen eller pratar med någon. Det kryper i mig och jag vet inte vad jag ska göra av armar och ben.
Jag petar och river i läpparna också. Mer när jag är nervös eller uttråkad. Hänger nog ihop med att jag behöver sysselsätta händerna. Jag fipplar konstant med pennor, pappersbitar, jackärmar etc.
Jag har svårt att sitta still. Jag är beroende av att gå, av att röra på mig och jag har full förståelse för barn som "rinner" ner under bordet vid långdragna middagar. Jag hade gjort detsamma om jag hade kunnat med Mitt bonusbarnbarns mamma sa vid något tillfälle till mitt bonusbarnbarn att vuxna vill sitta still. Hen kontrade med, nähä! TinyWiny är vuxen och hon vill inte sitta still! Barn glömmer fort. Hen minns inte idag att jag för bara tre år sedan var helt beroende av rullstol.
Inte så hemligt men jag snöar ofta in på en artist och kan titta i timtal på YouTube på livevideos, intervjuer, musikvideos men den artisten. En sån period kan vara i veckor! Nu innan och efter jag såg Bohemian Rhapsody på bio var det Queen och Freddie Mercurys sololåtar jag nördade ner mig i totalt. Inte första gången det var Queen och Freddie. Har jag sett en bra serie eller film och fastnat för en skådis så kan jag titta på intervjuer med skådisen hur länge som helst. Blir lite besatt ibland...
Inte så hemligt men jag snöar ofta in på en artist och kan titta i timtal på YouTube på livevideos, intervjuer, musikvideos men den artisten. En sån period kan vara i veckor! Nu innan och efter jag såg Bohemian Rhapsody på bio var det Queen och Freddie Mercurys sololåtar jag nördade ner mig i totalt. Inte första gången det var Queen och Freddie. Har jag sett en bra serie eller film och fastnat för en skådis så kan jag titta på intervjuer med skådisen hur länge som helst. Blir lite besatt ibland...