Min hemliga last

alazzi

Trådstartare
Jag leker med ljus. Kan sitta i timmar och elda ljusen samtidigt som jag har ett öga på tv-n. Som barn lekte jag med eld utomhus. Brännde pinnar och gräs. Men jag drömmer INTE om stora bränder, det skrämmer mig.

Så, vilka hemliga laster har du?)

Hemlig och hemlig vet jag inte men biter på naglarna bitvis ganska mycket och ibland kan det gå flera dagar mellan. Biter även på huden bredvid naglarna samt trycker in ena nageln under nån annan nagel ganska hårt så ibland blöder det.

En till nagelbitare, sen jag var liten. Jag brukar säga att nagelbitningen är lite som alkoholism - jag kan i perioder spara ut och ha snygga, målade naglar, men betraktar mig fortfarande som nagelbitare som låter bli just då. Så fort en nagel går av eller jag bara får idén att bita igen så biter jag av alla. Biter även på skinnet bredvid naglarna.

Leka med stearin/eld är också kul - känner igen mig, men det är liksom ingen ”olat”.

Jag får hårt, tjockt skinn på fötterna - för många år sen hade jag en lång period då jag slet loss skinn, började också klippa och sen dra loss det tjocka skinnet - ibland kom det för djupt och gjorde ont/blev sår... inte alls en bra ovana - jag la av till slut och tänker INTE återgå till det. Äcklig ovana (och fick ofta ont under fötterna)

River och biter i läpparna också.
Samma här :o

Dessutom måste jag skölja ur ett glas innan jag dricker vatten ur det (om jag tar vatten direkt ur kranen). Oavsett om det är diskat i maskin eller om jag diskat för hand. Eller om jag är på jobbet.

Jag har svårt att sitta still. Jag är beroende av att gå, av att röra på mig och jag har full förståelse för barn som "rinner" ner under bordet vid långdragna middagar. Jag hade gjort detsamma om jag hade kunnat med :o Mitt bonusbarnbarns mamma sa vid något tillfälle till mitt bonusbarnbarn att vuxna vill sitta still. Hen kontrade med, nähä! TinyWiny är vuxen och hon vill inte sitta still! Barn glömmer fort. Hen minns inte idag att jag för bara tre år sedan var helt beroende av rullstol.

Jag har svårt att sitta still. Jag är beroende av att gå, av att röra på mig och jag har full förståelse för barn som "rinner" ner under bordet vid långdragna middagar. Jag hade gjort detsamma om jag hade kunnat med :o Mitt bonusbarnbarns mamma sa vid något tillfälle till mitt bonusbarnbarn att vuxna vill sitta still. Hen kontrade med, nähä! TinyWiny är vuxen och hon vill inte sitta still! Barn glömmer fort. Hen minns inte idag att jag för bara tre år sedan var helt beroende av rullstol.

Sitta still kan jag. Däremot att stå still, rakt upp och ner, är jättesvårt :o Jag vankar och rör mig konstant oavsett om jag väntar på bussen eller pratar med någon. Det kryper i mig och jag vet inte vad jag ska göra av armar och ben.

Jag petar och river i läpparna också. Mer när jag är nervös eller uttråkad. Hänger nog ihop med att jag behöver sysselsätta händerna. Jag fipplar konstant med pennor, pappersbitar, jackärmar etc.

Jag äter för mycket choklad ibland, trots att jag vet att jag blir risig i magen av det och kan få ångestkänningar. Socker och koffein är ingen hit för mig. Då tänker jag att jag aldrig ska göra om det, men jag har inte lyckats hålla det löftet så väl.

Jag äter för mycket choklad ibland, trots att jag vet att jag blir risig i magen av det och kan få ångestkänningar. Socker och koffein är ingen hit för mig. Då tänker jag att jag aldrig ska göra om det, men jag har inte lyckats hålla det löftet så väl.
Socker ger ett starkare beroende än heroin har försök hos råttor visat, har jag läst.

Sitta still kan jag. Däremot att stå still, rakt upp och ner, är jättesvårt :o Jag vankar och rör mig konstant oavsett om jag väntar på bussen eller pratar med någon. Det kryper i mig och jag vet inte vad jag ska göra av armar och ben.

Jag petar och river i läpparna också. Mer när jag är nervös eller uttråkad. Hänger nog ihop med att jag behöver sysselsätta händerna. Jag fipplar konstant med pennor, pappersbitar, jackärmar etc.
Stå still kan jag. Får jag bara stå upp, och än hellre, gå och greja, så går det bra men det är ju oftast inte så acceptabelt att springa runt när man har folk hemma eller är bortbjuden. Att stå i kö är inga problem alls för mig. Då kan jag slappna av utan problem. För mig är det inte nervöst betingat utan jag har bara ett enormt stort rörelsebehov och har alltid haft det. Innan jag blev sjuk beskrevs jag ofta som en duracellkanin på speed :p Nu är jag en duracellkanin på speed igen bara det att batteriet inte går att ladda fullt utan bara några få procent men den energin jag har lägger jag helst på rörelse.
Jag kan att sitta still också, försöka "sköta mig" men jag gör det helst inte. Jag trivs bäst när jag slipper det och jag kan bli så trött om jag tvingar mig att sitta still av anspänningen och uttråkningen av att sitta still att jag nästan somnar. Det var verkligen dubbel tortyr när jag blev så sjuk att jag hamnade i rullstol och inte kunde röra mig alls pga smärta :( Så glad att den tiden är över och jag tänker ibland att kanske kan jag tacka mitt enorma rörelsebehov för att jag orkat kämpa i sådan motvind för att kunna gå igen.
För att gå är verkligen ett beroende för mig. Kan jag av någon anledning inte gå en promenad en dag så kryper det i mig och jag måste gå snabbt, annars kvittar det, jag får inte utlopp för mitt rörelsebehov om jag går sakta.

Jag kan inte heller sitta still, måste ja sitta still så hoppar jag runt på stolen, vrider på fötterna, ändrar på benens placering osv! Folk blir ibland rätt irriterade på mig!

Inte så hemligt men jag snöar ofta in på en artist och kan titta i timtal på YouTube på livevideos, intervjuer, musikvideos men den artisten. En sån period kan vara i veckor! Nu innan och efter jag såg Bohemian Rhapsody på bio var det Queen och Freddie Mercurys sololåtar jag nördade ner mig i totalt. Inte första gången det var Queen och Freddie. Har jag sett en bra serie eller film och fastnat för en skådis så kan jag titta på intervjuer med skådisen hur länge som helst. Blir lite besatt ibland...

Inte så hemligt men jag snöar ofta in på en artist och kan titta i timtal på YouTube på livevideos, intervjuer, musikvideos men den artisten. En sån period kan vara i veckor! Nu innan och efter jag såg Bohemian Rhapsody på bio var det Queen och Freddie Mercurys sololåtar jag nördade ner mig i totalt. Inte första gången det var Queen och Freddie. Har jag sett en bra serie eller film och fastnat för en skådis så kan jag titta på intervjuer med skådisen hur länge som helst. Blir lite besatt ibland...

Jag är precis likadan.

Naglarna låter jag vara ifred. Men nagelbanden! Och ja, hela huden på fingertopparna. En liten flik/ojämnhet och jag är där direkt och pillar och drar. Särskilt tummarna är utsatta för min behandling, så även när jag klarar mig utan sår är huden tunn och gör så ont.
Jag har tänkt så längt att jag måste sluta, men hur slutar man?

Här är en till. Beteendet har börjat sprida sig hos mig, från att främst gälla musiker och skådespelare till att innefatta youtubers också.

Liknande trådar

Småbarn Nu kommer jag jobba lite längre pass,vilket innebär att jag inte jobbar riktigt lika många dagar som "normalt",kommer jobba ca 6 dagar...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 815
Senast: ylvalill
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 927
Senast: Zaria
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 119
Senast: squarepants
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 904
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama