Min hemliga last

Får nog gå hem och fråga sambon vad jag har föl massa hemliga laster. Gör nog en massa jag knappt vet om själv.

När jag ska gå i trappor tar jag alltid höger ben först. Vet inte varför men ibland gör jag automatiskt ett litet dubbelsteg innan trappor bara för att få starta med höger.

Naglarna låter jag vara ifred. Men nagelbanden! Och ja, hela huden på fingertopparna. En liten flik/ojämnhet och jag är där direkt och pillar och drar. Särskilt tummarna är utsatta för min behandling, så även när jag klarar mig utan sår är huden tunn och gör så ont.
Jag har tänkt så längt att jag måste sluta, men hur slutar man?
Jag har råkat på hästens antobit på fingrarna några gånger. Smaken sitter kvar i timmar. Det fungerar nog. :rofl:

Hur kan man bita på naglarna, (för att inte tala om de små stackars nagelbanden. Aj!) får ni inte obehagliga ilningar i tänderna? Jag klarar inte ens av att läsa texterna som beskriver nagelbitande, hu! Ryser av bara tanken... :eek:

Däremot får jag sälla mig till skaran som kan bli lite besatt av en artist/skådis/youtuber och lägger även till författare och konstnärer till listan (jag kan ev ha startat en Frida Kahlo sekt i tonåren :angel:).

Försöker komma på om jag har någon hemlig last.
Tror inte det.
Något som inte är hemligt är min orimligt stora och dyra konsumtion av Celsius 🙄

Hm, kom på att jag även uppfann en egen val-dyrkar religion i den något yngre tonåren, samt plöjde igenom varenda faktabok biblioteket hade om valar, så får väl även lägga till random däggdjur till listan av mina besattheter.

Jag kan inte heller sitta still, måste ja sitta still så hoppar jag runt på stolen, vrider på fötterna, ändrar på benens placering osv! Folk blir ibland rätt irriterade på mig!
Jag sitter still om det förväntas av mig (duktigflickasyndrom :yuck:) men lider på insidan. Är jag hemma har jag ofta knät/knäna uppe vid hakan utan att jag ens tänker på det.

Liknande trådar

Småbarn Nu kommer jag jobba lite längre pass,vilket innebär att jag inte jobbar riktigt lika många dagar som "normalt",kommer jobba ca 6 dagar...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 815
Senast: ylvalill
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 927
Senast: Zaria
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 119
Senast: squarepants
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 904
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama