Min hästs underläpp hänger!

Fibusen

Trådstartare
Min häst har en väldigt hängande underläpp,han sullar mycket när han äter kraftfoder, om man matar direkt ur handen så ramlar en del ur munnen på han,om man ger i krubban så går det bra. Jag har trott att det är för att han har varit så avslappnad och att det varit varmt m.m,men i går såg jag när jag kliade han och han kliade tillbaka på boxdörren så var inte alls underläppen med. Börjar bli orolig att den faktist inte fungerar!

Någon mer som haft en häst med en underläpp som hänger JÄMT? Min häst är bara ett år än,kan han "växa i den" tro? :o

Sv: Min hästs underläpp hänger!

Har också en avslappnad kille med hängläpp :love:

Jag tror inte det är någon fara, men om du är osäker så kan du väl pilla/kittla på läpparna, då ser du ju om han kan röra den alls eller ej. Kan han röra den så är det nog bara så att han oftast inte bryr sig.
Tycker att min unghäst hade dålig läppkontroll när jag fick honom, då var han drygt 1 år, nu är han 2 år och mycket bättre på finmotoriken med läpparna, så det kanske kan vara en åldersgrej.

Min gamla ponny hade väldigt hängande underläpp, speciellt när han sov. När det regnade var det inte ovanligt att det bildades en liten vattenpöl i underläppen :D

Min gamla ponny hade väldigt hängande underläpp, speciellt när han sov. När det regnade var det inte ovanligt att det bildades en liten vattenpöl i underläppen :D

Ursäkta,men :rofl::rofl::rofl:

(Det var absolut det roligaste jag hört på länge,hunden kollade snett på mig när jag började asgarva! :D )

Finns hästar med extremt avslappnad underläpp. Enda problemet är väl att de ser extremt korkade ut ;)

Haha vi hade en häst som vi alltid smög fram till när hon sov och la krafft-pellets i hennes underläpp. 22st fick det plats, och hon vaknade inte ens..

Min tant har också en rätt slapp underläpp

img_0264_156941440.jpg

Här är ett "mellanhäng" finns dock tillfällen när den hänger ännu mer

En häst med hängande underläpp är totalt avslappnad...
Så, se det som något positivt!

Min häst har hängig underläpp när de är vilatajm... =P

Min nordis har också en hängande underläpp som fladdrar titt som tätt... Tycker bara att den är charmig :)

Haha vi hade en häst som vi alltid smög fram till när hon sov och la krafft-pellets i hennes underläpp. 22st fick det plats, och hon vaknade inte ens..

"Skönt" att veta att man inte är ensam med sina tokerier.... Gammeltant =
16 sockerbitar i underläppen... :angel:

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 810
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 414
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Nja, det var ju att ta i, för det är hon verkligen inte. Men något är helt klart fel. Min kelgris som alltid kommit fram bland de...
2
Svar
23
· Visningar
5 701
Senast: moiran
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 806
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka