min häst tappar pälls, och är ovanligt trött hjälp!

freddispotti

Trådstartare
Hejsan!
Har en travare som tappar pälls, har redan tappat all sin vinter men nu tappar han sin "sommar" päls och på vissa ställen så är han helt kal. plus att i sammband till detta är han väldigt trött och hängig. snubblar oftare nu. vet inte vad det kan vara. någon som kanske vet något??

Hur gammal är hästen?
Det kan vara en hel del saker beroende lite på ålder från s k pälsätare som är en sorts löss som äter päls till hormonstörning p g a hög ålder och en massa saker där emellan som ringorm eller svampangrepp.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
952
Senast: Fiorano
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 500
Senast: monster1
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 265
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 924
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka