Min häst river med bakbenen, hur ska jag göra ??

L

LoVe_GaNdY

Jag har hört att det är bra att hoppa mycket på låga hinder.
Han tävlar LD-LB. Varit med i DIV II i ponnyalsvenskan. och startat nån LA klass, hoppat 130cm. Han vägrar typ aldrig på tävlingar. Men tittar man på resultaten så är det ofta rivningar.

Hur ska jag göra för att han ska förstå att han måste vara försiktigare med bakbenen. Han river nästan ALLTID med bakbenen. Och då har vi kommit på att han inte är riktigt försiktig om sina bakben. Vet ni nån övning som går arr träna på.

Och jag vill ABSOLUT inte utsätta honom för våld för att få honom att vara försiktigare om bakbenen som t.ex slå honom på bakbenen med en piska när han hoppar...

:bow:

Sv: Min häst river med bakbenen, hur ska jag göra ??

Ingen Som Vet ?

Försök ladda upp en video på ngn av dina rundor, då är det lättare att se vad som behöver göras! :laugh:

Tyvärr så har jag inga filmer nu. Men jag kan fixa på Onsdag... Jag har hoppträning då......... xD

Ja gör det :laugh:

Det är väldigt svårt att säga tycker jag. Tänk på att ha en kort , stark galopp med mkt energi mot hindret så att han verkligen tar sats och hoppar av en ju en början iallafall . :)

De vi fick reda på i Måndags var nog till stor hjälp. En hovslagare som heter Geir tittade på hans hovar och ben och sa att bakpartiet inte var riktigt välmusklat så vi skulle klättra mycket med honom. Men det är ju inte säkert att dt är felet xP

Liknande trådar

Hoppning Känner att jag skulle behöva lite tips och idéer då jag har slut på egna.. Jag har ett 12-årigt sto som jag har haft i ca 2,5 år. Jag...
2
Svar
25
· Visningar
4 344
Ridning Har det aldrig slagit er vilken ovanlig sport vi faktiskt pysslar med? Med ovanlig menar jag då något som inte liknar någon annan...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 746
Senast: Dandylinn
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
Hästvård Bakgrund/problem 1: Jag har en ponny som vi köpte för 4,5år sedan. Efter ett halvår blev han allt mer stressad i hoppningen så vi tog...
Svar
5
· Visningar
1 556
Senast: PygmyPuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur