Min häst kliar.

C

Carroz

Igår när min häst blev riden så började han sparka bakut,bockade och betedde sig inte alls som han brukar.Vi märkte då att han kliade sig på bogen och att han kliar sig under magen och på insidan av bakbenen.Vi hittar ingenting där som ser konstigt ut.Finns det någon som kan hjälpa oss vad det skulle kunna vara och hur man kan behandla det.Behöver man åka till veterinär eller man kan prova med någonting innan?Han måste bli av med detta,för man vet ju själv hur hemskt det är när det kliar på en. Tacksam för svar

Sv: Min häst kliar.

etotal puder är bra om det är ohyra. inte så ovanligt med löss när hösten varit/är så mild.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 423
Senast: Zetly
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 876
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Min häst visar ofta missnöje över allt från täcken och schabrak (lägger öronen bakåt, höjer nacken och biter i luften) till ryckt...
Svar
16
· Visningar
1 585
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka