min häst har ont!!

S

smiling_sun

De senaste veckorna har min häst (2,5 år halvblod) blivit stel i hela halsmuskeln, öm i både rygg och kors och länd musklerna. Vi vet inte om det kan bero på att eftersom han har varit mycket ömfotad, att han frusit (han har inte mycket päls och han har gått utan täcke) eller att han har en mycket stor växtperiod. Vad tror ni att det kan va?

dt kan vara att han har frusit och att musklene har spänt sig.
men jag tycker du skall kontakta en kiropraktor eller en som som har med just muskler att göra.

Det låter som om hela klabbet, du räknar upp kanvara orsak. Att ha ont i fötterna gör ju ingen smidig och glad....han har förmodligen spänt sig i försök att avbelasta de små fossingarna...har han dessutom frusit också, så blir det säkerligen dubbelt av det onda.
Kiropraktor el. massör låter som en god och kanske förebyggande idé...

Nu vet jag ju inte hur det är i Skåne men här har vi sett på flera hästar att de rör sig väldigt stelt vilket säkert kan ha att göra med stelfrusna och mycket knöliga hagar. Kanske din häst har känt av det?

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 015
Senast: Bee
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
548
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 761
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj