A
annapanna_
förra veckan skulle min häst bli raspad, veterinären märkte stor svullnad på tandköttet ovanför framtänderna, rådde oss att åka till kliniken och röntga, det gjorde vi i torsdags, svullnaden hade blivit ännu större och nu dessutom rött och "prickigt", det visade sig vara cancer, i hela överkäken samt underkäken och hörntänderna. är ännu helt chockad över detta eftersom hästen inte visat egentligen några symptom alls, har varit lite tröttare än vanligt nog, men har ätit som vanligt! förutom att han inte har kunnat bita av morötter t.ex. med framtänderna. nu går han på metacam men veterinären vid kliniken rådde att avliva eftersom cancern spridit sig snabbt och blibit värre på så kort tid, finns inget man kan göra min frågan är dock, verkar metacam så att svullnaden går ner lite? tyckte nämligen att det såg bättre ut nå dag efter klinikbesöket än vad det gjorde där.. enligt veterinären kan det göra det, han verkar inte alls sjuk, därför känns det förjävligt att måste ta bort honom dom sade också vid kliniken att han inte kommer att kunna äta om några dagar, han äter väldigt bra ennu, men det beror vel på att han äter metacam..skulle man sluta ge det skulle det nog se helt annorlunda ut tror jag.. det lutar mot att han tas bort på tisdag ja kommer inte att klara av det