Min hamster:(

enjes

Trådstartare
Vad händer:cry:
Han kan inte ha huvudet upprätt, bara går åt vänster hela tiden huvudet är åt sidan:cry: :cry:
Vad är det ? har suttit med honom i knät i en timma nu.:cry:

Snälla hjälp fort !:cry:

Sv: Min hamster:(

Djur brukar bete sig så när de fått en hjärnblödning.

Snabbt till veterinär! Håller med Fjunet om att det låter som hjärnblödning...

Min älskade gamla Sivert (råtta förstås) fick hjärnblödning till följd av ett epilepsianfall, tror vi iaf. Det hände på natten, sen på eftermiddagen dog han i min famn :(
Hjärnblödning innebär väldigt mycket lidande för djuret också så det snällaste ni kan göra är att åka in akut till vet. Skulle tro att det är avlivning som gäller då bara...

:(

Säger som de andra två att det troligtvis är hjärnblödning.

Hur har det gått?

Så nu är han i himlen och har det bra, inget mer lidande:cry::(
Vet frågade om jag ville vara med, men det kunde jag inte.
Usch:( Sitter å gråter:(

Han hade kissat ner sig under natten, men han var lika snäll som vanligt, försökte inte ens bita för att han hade ont.

Men som tur är har jag kvar mina 3 andra älsklingar. Men vilken otur man kan ha:( Först Sixten, men han lever som tur är och sedan Zigge.:cry:

R.I.P :
Hälsingeskogens Ziggy Stardust
2004-10-09
Kom 3:a i en petklass, och blev pappa till en kull, där alla överlevde.

:love::love::love:
Ziggehela.jpg

Förstår hur det känns. Vår ödla dog för en vecka sen igår. :( Men han var riktigt fin din Zigge!:)

usch va hemskt:cry:
Mitt marsvin gjorde så innan hon dog:cry: , tror tyvärr att den har fått en hjärnblöding :crazy:

Ja det är så tråkigt:(:cry:
Tack han var så söt och fin:love:

Sofiie: Ah usch så hemskt, man blir så rädd:(

Ser att han är avlivad så mitt svar kommer ju en smula sent.
Just dom symtom du beskriver kan vara öroninflammation vilket förekommer hos hamstrar ibland och då brukar det vara bactrim som gäller och hamster brukar bli frisk rätt snabbt igen. Åt andra sidan kan det också handla om stroke vilket är lite värre.
Vår Micke fick öroninflammation (skallen på snedden och gick i cirklar) vilket han blev frisk ifrån och levde i 1 år och 7 månader till. Han var då runt 8 månader gammal.
Dog förvisso alldeles nyligen men av ålder och blev 2,5 år gammal.
Vad sa veterinären att det kunde vara?

Oj:O
Hon sa också att det kunde vara det, dom undrad eom vi ville ha en undersökning, men eftersom han mådde så pass dåligt, skakade och så, så ville jag inte utsätta det för honom.
Man såg att han mådde dåligt, du skulle sätt hur han såg ut när vi åkte:( andades jättetungt.

:cry:

Ok men skakade han och andades tungt har jag svårt att tro att det var en vanlig öroninflammation. Hamstern är rätt så opåverkad av öroninflammationen förutom att den håller huvudet på snedden och går runt i cirklar.

Okej, nä han var inge pigg alls, bara låg å sen på natten hade han kissat på sig..

Ja visst var han:love: Tur att jag har Albin kvar, det är något som påminner mig om honom eftersom han är Zigges bebis:love:

Jag tycker att du gjorde rätt som lät honom slippa sina plågor.

usch stackars..:( kom ihåg att tänka på de glada stunderna, och inte bara att han är borta!:bump:
*styrkekramar*

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 865
Senast: Scata
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 080
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 236
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 615
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023