Min hamster har krypit in i väggen!

Sv: Min hamster har krypit in i väggen!

OK, då är jag inte ensam vuxen med gnagarhusdjur;)

Om den sitter i väggen så märker den ju inte att jag har lagt fram festligheter ute på golvet...

jo det tror jag nog, de har ganska skarpt luktsinne.;)

OK, då är jag inte ensam vuxen med gnagarhusdjur;)

Om den sitter i väggen så märker den ju inte att jag har lagt fram festligheter ute på golvet...

Nej det är du inte. Vi är många patetiska gnagarägare här. :D

Du får borra ett hål, ta bort väggen som hon inte kan ta sej förbi eller vänta tills hon själv hittar fram.

Tro mej. Hon kommer att finna en lösning. Om den leder in till dej, till grannen eller elledningen får tiden utvisa. :crazy:

HILFE!
Min guldhamster i ett obekvakat ögonblick under sin kvällslekstund i frihet krypit in i ett hål i en skarv mellan vägg och garderobslist. Så länge hon var i garderoben kände jag mig relativt lugn men efter ett rejält "duns" så befinner hon sig numera i intilliggande vägg...Bor i lägenhet. Vad göra? Om jag har tur hittar hon tillbaka ut genom hålet, men annars?
ser fram emot ett roligt telefonsamtal till vaktmästaren i morgon... Inser att ett djur för hundra kronor ej kommer att uppbåda ngn större räddningsaktion, men om den dör därinne kommer det ju sent om sider att börja lukta:crazy:
Frågan är om den även kan komm att besöka anddra lägenheter:cool:
Men mest av allt vill jag såklart ha lilla Fru Kantarell tillbaka. Några tips från byggmästare eller annan spetsig eller trubbig kompetens?
PS
Detta är inget skämt.
DS

jag har också ett sånt hål. jag brukar sätta upp någonting som gör att dom inte kmr in där.. men min hamster råkade också kliva in i hålet en gång.. efter ungefär en halvtimme fick vi ut henne genom att locka. med mat och godis. hoppas det går bra!

Riv en bit av ett lakan eller annat tunnt tyg, t.om en tunn strumpa går bra, peta in nästan hela och sätt fast överkanten på utsidan med häftstift, då kan Fru Kantarell klättra ut.. (och du får tillbaka din strumpa)

Gör en fälla utanför med mat i utanför..
En enkel fälla gör du med en vanlig stor degbunke och en tröja lindad runt så Fru Kantarell kan klättra upp och trilla ner i bunken.. ;)

Hej nu har lilla Kantarell varit inne i väggen hela natten. Vaktmästaren är på väg, så får vi se...

Har också funderat på sådana lösningar som BeastieBabie föreslog, problemet är alltså att hamstern inte är tillgänglig för sådana fällor, för den har på ngt sätt klättrat från garderobsutrymmet till intilliggande vägg, och kommer ej tillbaka till ursprungsplatsen, där hålet finns.

Lite uppdatering till alla som varit snälla o kommit med förslag...

Vaktmästaren har varit här och gjort ett hål i väggen. Fru Kantarell sprang mer eller mindre ut till oss:crazy:

Räkningen kommer nästa år.

gud vad skönt att det ordnade sig..
men det borde väl inte bli så dyrt?? bara att spackla igen och klistra dit en bit tapet?? :angel:

:D :D

Lite uppdatering till alla som varit snälla o kommit med förslag...

Vaktmästaren har varit här och gjort ett hål i väggen. Fru Kantarell sprang mer eller mindre ut till oss:crazy:

Räkningen kommer nästa år.

Tycker vaktmästaren var gullig som inte bara föreslog råttgift eller nåt:p
(Jag är själv Vaktmästare så det är inget yrkespåhopp. Vet bara att folk är olika och alla tycker inte gnagare är ngt att offra tid på...)

skönt att det ordnade sig, och att Kantarell gillar diug så mycket och väntade på att få bli räddad!

men du kan inte ha sovit mycket inatt eller?

Hade rent krasst kunnat acceptera att ett djur som kostar 100 kr offras, vilket väl var hans ide också. Grejen är att hade den dött där inne hade det genast blivit jobbigt. Men de var faktiskt väldigt snälla, och tyckte mest att det verkade vara en kul grej!

Nej, det stämmer bra. Sov ca 2 timmar sammanlagt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka