Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det låter ju superbra !
Hör gärna av dig när du pratat med vet. Sitter här och väntar på att få höra att Gizmo kommer att bli helt återställd!
Håller tummarna så att de är blå!
Klappa honom från oss alla här på Buke och säg att vi hejar på honom !
Den vetrinären jag pratade med i förmiddags var inte jätte positiv försökte inbilla sig att han redan hade bajsat tidigare.
Men i eftermiddags åkte jag in för att jag tyckte det kom för lite från katetern, då var det underbara vetrinären som hela tiden gett oss gott hopp TRINDE PALM, syper go tjej och lyssnar på vad man säger.
Hon blev jätte glad när hon fick höra att han bajsat och även att han går till lådan och sätter sig som om han ska kissa. Allt detta tyckte hon var positivt hon menar att känner han sig kissinödig så känner han nått i varje fall. Hon tog ut katetern (äntligen sa Gizmo) så får vi se till imorgon om han har kissat. Hoppas av hela mitt hjärta att han ska kissa nu, annars är han så gott som återställd haltar pytte lite men hoppar gärna upp i sängen o gosar.
Tur att man har försäkring annars hade det inte gått att lösa.
Så ni som inte har försäkring och älskar era katter se till och skaffa det värt varenda öre.
Fortsätt att tänka på Gizmo han ska säkert bli bra eller hur
Tänk om vi hade lyssnat på den vetrinär som ville avliva honom, till er som visade intresse i början och tyckte att vi skulle lyssna på vetrinären vill jag bara säga. - Lita inte alltid på vad dom säger utan låt flera fatta beslut och lyssna på vad du själv tror. Jag känner min Gizmo så väl att jag visste att han behövde tid på sig.
Dom vilöle ju att vi skulle kommit in med honom igår eftermiddag om han inte hade kissat, men vi kände att vi ville vänta lite till och inte stressa honom. Vad tror ni då jo vid tolv tideni natt satt han i lådan på balkongen en bra stund och det kom då en liten skvätt, tidigt i morse så kissade han jätte mycket. Så vi gjorde rätt det känns så skönt .
Har försökt att lägga in kort på honom men det har inte funkat ska försöka igen.
Kramar till er alla som trodde på oss.
Hittar ni en påkörd katt så snälla kör den till vetrinär.
Å va kul att höra...man nästa jublar av glädje ..Visste väl att lilla Gizmo skulle fixa detta.. Ge många nospussar till den lille kämpen....Från Smogg å kisser
Hej bobolina! Det var ett tag sedan jag var inne här på kattforumet o har därför inte svarat.
Den lördagen då jag var på blå stjärnan så träffade jag minsann Gizmo, han var lite lessen men jag satte mig en stund och pratade med honom. Han är gudasöt
Kul att allt har gått bra! Man gör ju allt för sina bästa vänner!
Bobolina, din tråd påminner mig om den fråga jag har ställt mig så många gånger, nämligen hur man skall göra den dag man ställs inför beslutet att "lita" på veterinären och avliva sitt djur eller ge det en ny chans. Tack och lov har jag aldrig varit i den situationen än, men jag vill liksom vara förberedd....
Å ena sidan tycker jag att det är självklart att man som Miss Fideli m.fl säger har en plikt som djurägare att hjälpa ett lidande djur att få ett värdigt slut. Å andra sidan finns det ju fall där det kan vara svårt att veta om djuret i fråga lider, om det kommer att bli återställt osv. Vad vill djuret? Varför får/måste människor som lider fortsätta leva men inte djur, osv. osv. Detta är frågor som jag ständigt tampas med och inte tycks finna rätt svar på
Det finns självklara fall, där det verkligen är "kört" och det blir fråga om akut avlivning, men sen finns det som sagt de här mer osäkra fallen då man inte riktigt vet. Ååååh varför kan man inte bara fråga sitt djur "vill du vara med ett tag till lille vän". Så mycket lättare det hade vart
/Lisa som lever i en romantisk dröm om att hennes gamla tant kommer att leva lyckligt i flera år till och sedan rofyllt somna in...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.