Min fina Maja

Sv: Min fina Maja

T-60 och dess varianter är i särklass den bästa frillan på pudel, enligt mig. Roligast som trimmare att klippa dessutom :D

Charmig hund och godkänd klippning från mitt håll :cool:

Som du skriver: ojämnheter smyger sig lätt in, men med träning så slipper men dem ;)

Hihi vilken utstrålning! Sweden's next top model! Jättefin hund verkligen.

Vill också säga allmänt att vi hade en brun mellanpudel innan, enbart för privat bruk eftersom färgen inte är godkänd, men pappa vägrade ha hund om den fällde så det blev en pudel. På vintrarna klippte vi bara ansiktet och tassarna och lät pälsen växa och på somrarna var han helt skråddad som en råtta! Så även om man inte har intresse av att pudelklippa så är det härliga hundar och de är söta i råttfrisyr också!

Brun är visst en godkänt färg?

Jätte fint! Nu vart jag sugen å ta fina bilder på min vovve =)

Ja det är en snygg frisyr faktiskt! Från början ville jag inte ha den på henne för jag trodde inte hon skulle passa i den,
men det gör hon verkligen.
Det är inte jag som har klippt henne nu, har inte vågat ge mig på det än men jag ska lära mig har jag tänkt.
Det är uppfödaren som har klippt, men jag tycker mig ändå hitta lite tofsar och grejs här och där. Men det kanske blir så.
Jag har bara haft henne sen april så jag har mycket kvar att lära om pudelpälsar.

Hihi..

Du har mycket roligt framför dig :D

Har ju klippt och trimmat i över 10 år, både för vardag och utställning och pudel är fortfarande favoriten av klippraserna ;)

Man kan stå och peta hur länge som helst ju :D

Jättefin hund:love:

Håller med om at pudlar är ju bara för härliga. Har själv en liten brun dvärgpudel. Klipper du din själv?

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 814
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 047
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka