Min fina Maja

unki

Trådstartare
Igår tog en "hundfotograf" en massa fina bilder på Maja. Tänkte att jag skulle visa några. Tyvärr så var vädret inte det bästa för att fota en svart hund men det fick gå ändå. Maja uppförde sig som om hon hade varit fotomodell hela sitt liv och roligt hade vi! Så här kommer lite ögongodis för er som gillar storpudlar.

IMG_3784.jpg

IMG_3796.jpg

IMG_3876.jpg

IMG_3897.jpg

IMG_3918.jpg

IMG_3930.jpg

IMG_3962.jpg

IMG_3973.jpg

IMG_3984.jpg

Sv: Min fina Maja

Jättefina bilder

Gillar klippningen med, om jag ska ha pudel någon gång ska jag ha den klippt så (med lite mindre "fluff" på huvudet bara :D). Jättefin hund :love:

Jättefin hund!:d Men på första bilden ser hon nästan lite overklig ut eftersom klippningen är så perfekt!:angel:;)

Fina bilder !

Nu blev jag mer sugen på att skaffa en pudel någon gång framöver :love:

VILKEN vacker hund:love::love:!!

jag har försökt få sambon att inse att just storpudel vore en bra efterträdare åt Lotus när det börjar dra sig åt det hållet, men han bara fnyser och tycker att det enda som kan duga är rottweiler.... Ska visa honom de här bilderna och se om det kan få honom att åtminstone inte fnysa!

säger bara :love: :love: :love: :love:
Så fin vovve du har!! jätte fina bilder med :D
Älskar verkligen pudlar! hur vackra som helst! :)

Ooooh så fina bilder!! VEM är fotografen, får man fråga...? Och vad var det för fel på det vädret?!? Blå himmel, möjligen är det lättare att fota i gråväder (färre hårda skuggor osv) men detta var ju underbart!

Klippningen ser ut sådär på riktigt faktiskt :p
Men jag medger att den ser extra bra ut på bild, små ojämnheter syns inte lika tydligt.

Jag vet inte vad det är med killar och pudlar!
Det är jättemånga som har fördomar mot pudlar, men enligt mig så är det helt utan anledning.
Pudeln är den perfekta hunden iaf för mig, lättlärd, snäll, pigg och glad, social och lossar dessutom inte ett hårstrå (stort +).

Det man får vara beredd på är att det är rätt mycket pälsvård om man inte har den nedklippt.
Nu när hon har den här frisyren så blir det borstning sammanlagt 1-2 timmar i veckan
plus bad med föning varannan vecka (tar minst 2 timmar för mig trots turbofön).
Men det går ju som sagt att ha dom nerklippta också, det är ju ändå samma hund om än inte riktigt lika vacker enligt mig.

Hihi vilken utstrålning! Sweden's next top model! Jättefin hund verkligen.

Vill också säga allmänt att vi hade en brun mellanpudel innan, enbart för privat bruk eftersom färgen inte är godkänd, men pappa vägrade ha hund om den fällde så det blev en pudel. På vintrarna klippte vi bara ansiktet och tassarna och lät pälsen växa och på somrarna var han helt skråddad som en råtta! Så även om man inte har intresse av att pudelklippa så är det härliga hundar och de är söta i råttfrisyr också!

Jaa, visst har hon utstrålning? Hon ser ut att tycka själv också att hon är jäkligt snygg! :D
Och ja dom är söta kortklippta oxå förstås!

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 814
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 047
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka