MissFideli

Trådstartare
Min huskatt har ju kommit lite i skymundan, om ni tittar på bilderna så förstår ni varför hon inte figurerar särskilt mycket på bild.
Lite kanske ni ser iaf:
Hmm, ja, här är ju iofs Abbie med på ett hörn:
fia2.jpg

Här är bara Fia dock
fia1.jpg

Myspys i sin favvisbädd som tyvärr är nerkissad och borta numera (kattungar)
fia3.jpg

Som sagt, kanske låta blir att titta på denna om ni ska sova snart. Men hon ÄR snäll ! Iaf när ingen veterinär eller nått piller är i närheten.
fia4.jpg

Senast ändrad:
Sv: Min Fia

De är för att de är så söta att alla blir helt mållösa. Tunghäfta helt enkelt! Eller kanske skrivkramp....

Vilken sötnos :love: -
Och lite lustigt - jag har en katt som heter Fideli och kallas för Fia...

Vilken hjärtlös typ som ligger med ryggen åt Abbie. Men hon ser härligt sur ut på de första bilderna :D

Man kan väl säga som så att hon inte var överförtjust i Yogas små skitungar. Just den bilden trodde jag skulle bli en sån där "aldrig-mer-bild" så jag tog 2 bilder och sen har det hänt flera gånger :smirk:

Hon ser ut att ha så härlig päls! Min mormor har en såndär riktig korthårig huskatt som känns som att klappa på en mink ungefär, medan min huskatt har lite längre och strävare päls :(
Fia tycker jag ser härligt klappvänlig ut, förutom blicken på sista bilden då :devil:

Visst är hon? Min skattkatt ! Eventuellt blir det Strömsholm för henne senare i vår, du får följa med och vara moraliskt stöd. Du har ju vanan inne om man säger så :smirk:

Fia har en enormt tjock päls. Tyvärr kanske man kan säga eftersom hon mjällar konstant. Hon har jobbigt på somrarna också. Den är åt det sträva hållet, men det stör inte tycker jag. Fast jag har ju Abbie som är totalmjuk så jag kan variera mig :)

MissFideli skrev:
Eventuellt blir det Strömsholm för henne senare i vår, du får följa med och vara moraliskt stöd. Du har ju vanan inne om man säger så :smirk:
Absolut! Säg bara till! :D Vi ska tillbaka igen i januari och det förhoppningsvis sista återbesöket blir i februari. Då har hon varit där 8 gånger och då antar jag att det snart börjar bli dags för operation. Stackars kissen... Men jag fick faktiskt beröm sist för att hon var så duktig! Det var en sköterska som sa "Tänka om alla katter kunde vara så här snälla! Man behöver ju inte ens hålla i henne!!". :love: "Nä, hon är helcool, den här katten!" sa veterinären då!

Kul !
Mammas huskatt har ju 8 v i rad fått ta blodprov för att fastställa insulinnivån i blodet. Dom har inte heller behövt hålla i nått nämvärt trots stick i frambenet. Däremot är hon svår att flirta fram hemma när hon märker att det är åkdags. Men nu verkar dom ha hittat rätt så nu slipper hon.

MissFideli skrev:
Däremot är hon svår att flirta fram hemma när hon märker att det är åkdags.
Samma här! Och dessutom känner hon på sig när det är dags för medicin. Lyckas man inte ta henne när hon ligger och vilar är det stört omöjligt att fånga Mis!

Men hon blir bra i ögonen iaf? Fia har tappat mer i vikt, måste nog inhandla en våg så jag kan väga henne och ha bättre koll på hur mycket. Men hon äter och dricker och är pigg och som vanligt.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 461
Senast: Hoarfrost
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 027
Senast: Imna
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 990
Senast: cili
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir... 2
Svar
25
· Visningar
4 565
Senast: Mahonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025