Min ekorrbebis!

De föds nakna och öppnar ögonen efter ca 1 månad. Denna är ca 2 veckor

Nej, småfåglar är svåra. har själv försökt. Fladdermöss har jag aldrig haft. Gick det bra?

Hmm, varför ligger där en kniv bredvid? :eek:

:D

Jätte.....söt...typ ;)

Tyvärr.... :cry: nej.... Men han/hon var ganska svårt skadad (grannkatten hann före oss)

Lycka till med korren iaf!

ska du ha kvar den eller släppa den sen när den är frisk?

jag skulle velat haft kvar om korren hade vart lycklig hos mej :love:

äldre menade jag

Nu gick det ju inte som det skulle med ekorrbebisen men skulle jag klarat den hade jag släppt ut honom, även om ett vilt djur är uppfödd med människor är det ändå ett vilt djur. Det kan aldrig bli lik lyckligt i fångenskap som i det vilda. Tycker det är jätteviktigt att tänka på om man föder upp ett vilt djur, det ska tillbaka till friheten sen! :)

:) :)Herregud va söt!!!
va kul att få ta hand om honom. tråkigt bara hur de gick till. mår han bra?
mvh

Jag tyckte den såg snuskig ut :crazy: (nu hatar alla mej...).
Dom är sötare med päls på :smirk:

En av anledningarna till att man inte
får ta hand om vilda djur i mer än 48 timmar
är att man drar ut på lidandet om de inte
sköts korrekt.

Vad vet du om att jag inte skött honom korrekt? Det var inget lidande för honom! Han mådde bra hela tiden och det gick väldigt fort när han väl blev dålig. Hade jag inte ansett mig klara av det hade jag tagit bort honnom direkt istället!

Det vet jag inte, men om du behöll honom mer
än 48 timmar utan tillstånd så har du inte
handlat korrekt. Men det kan ju hända att
du är utbildad så att du kunde bedöma hans
chanser och korrekt behandling.

Ja jag anser mig tillräckligt kunnig för det annars hade jag inte försökt. Polisen har hänvisat till oss flera gånger vilket även djursjukhus gjort, det finns ingen annan i närheten som tar emot skadade, vilda djur/djurungar. Det finns några som tar hand om fåglar men dom tar enbart emot sådana som är ovanliga.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 686
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ När jag sover hemma har jag, i alla fall senaste halvåret, vaknat med täppt näsa och ofta grusiga ögon också. Jag har funderat på om det...
Svar
13
· Visningar
663
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar