Sv: Min diarréhäst!
Hej!
Min hästs mage är också en följetong....
Förra året blev han rinnig i magen. Bollarna var ganska normala men det rann i mellan och efter han bajsade. Han var på två olika kliniker och vi höll på hela våren med träckprov, protexin, proequo etc.
Han låg tom inlagd en vecka. Det enda proverna visade var att han hade bandmask, väldigt höga värden på blodproven.
Han blev bra i magen i början på maj och jag var sååååååå glad.
Tills förra veckan
Han är rinnig i magen igen, och precis lika dålig som förra året. Han har nu ätit protexinsprutor i tre dagar men var tom ännu sämre igår.
Jag fattar det inte... Han går i parasitfri hage, allt hans foder är analyserat och jag är jättenoga. Ändå så händer det igen
På SVA tror de absolut inte att han har fått tillbaka sin bandmask utan det måste vara något annat. Men vad? Pratade med Hbg i morse och de vet inte vad de ska säga. Nästa steg är bukröntgen
och ....ja jag vet inte. Jag vill verkligen inte lägga in honom igen.
Förra gången gick han ner 100 kg på en vecka och han var riktigt dålig när vi hämtade hem honom.
Någon som har gjort bukröntgen? Hur går det till? Måste de sövas?
Det är är hur jobbigt som helst och jag har nästan panik! Tänk om han aldrig blir bra??? Han har tappat glansen i pälsen och han har ont i magen.
Massor av kramar till er som är i samma situation!!!