Min debut i lydnads klass 1

Rouise

Trådstartare
sluta minst sagt oväntat! Efter en hel dags vanligt regn så var det dags för min och min tik Bellas tur att gå ut på plan. Just då brakar regner ner med förnyade krafter.
Min amris som har en personlighet som heter duga occh minst sagt INTE är en lätt hund att jobba, Hon total strejkade! vi nollade och fick bryta på allt utom hoppet och hon tom pissade på plan!:eek: aldrig hänt förut och och var ny rastad!!!

Vi slutade med de strålande 13 poängen som ser jättefina ut i min rad som förövrigt inte sänker sig under 140 poäng.

Min fina alerta lydnads hund förbyttes till ett monster, tänk vad en dålig dag och mycket regn kan göra:grin:

fler som vill dela med sig av misslyckade tävlings försök? :D

Sv: Min debut i lydnads klass 1

13 poäng? Det var inte illa :p

Nä, men ibland går allt skit, det är det som är det roliga med hund. Men det kommer nya tävlingar

Nej jag håller med

jag skrattade mig igenom det hela. jag vet vad det är för hund jag håller på med. det gjorde även dommarna som också skrattade hjärtligt.

jag hoppas på bättre väder nästa gång för på träningen idag var hon sitt gamla jag igen, Min underbara flicka :P

Min schäfer låg alltid på platsen när vi tränade, men på tävling klev hon upp. :mad:

Bra att du tar det med en klackspark! :)

13 poäng!! Det var inte illa....eller det var det nog egentligen, men din hund verkar ju ha roat många personer på samma gång. Det var generöst gjort tycker jag :D.

Kan dela med mig av flera misslyckanden......många pga okoncentration pga stress och/eller jaktintresse.
Vi har visserligen alltid kommit över 116 poäng, men jag har inte alltid varit direkt nöjd med min (eller hundens) prestation.
Envis är jag dock, så 10 gånger har vi tävlat och 1 gång har vi fått ett förstapris. Kan tillägga att jag nu gett upp med att jaga den där "lättvunna" LP1-titeln. Nu satsar vi på att snart tävla i tvåan istället.

Minns särskilt en tävling, när jag hade haft hunden med på jobbet hela dagen där hon inte sover lika bra som hemma och dessutom hade lekt med kompisar.
Tänkte att "nu tar vi ju ett förstapris, det gjorde vi sist på den här klubben". Men tji fick jag. Min hund var trött. Platsliggningen gick med andra ord bra, men varje gång jag skulle lämna henne för något moment så lade hon sig ner. Har aldrig hänt tidigare, vare sig på tävling eller träning.
Fick dock beröm av domaren för att hon for som skjuten ur en kanon ändå på sina kommandon.

haha ja det är inte lätt när man är trött i benen :rofl:

Hallå där! DIG känner jag igen!:D
Inte visste jag att du hängde här!
Men visst var hon rolig i söndags Bella, du vet vad de säger; ett gott skratt förlänger livet, så ni har gett oss alla som var där ett lite längre liv;):D

Hallå där! DIG känner jag igen!:D
Inte visste jag att du hängde här!
Men visst var hon rolig i söndags Bella, du vet vad de säger; ett gott skratt förlänger livet, så ni har gett oss alla som var där ett lite längre liv;):D

Haha jag såg dej nyss i en tråd du postat :)

Jadu Bella fortsätter ständigt förlänga mitt liv så jag kommer nog minst bli 700.

kan tänka mej att Troja och Beya gör det samma för dej. ;)

Kom att tänka på en annan start också, fast det var agility.
Allt gick jättebra i början, bättre än någonsin. Tills jag såg att hunden tyckte det var roligare och roligare och roligare. Så till slut slog det över och hon började tokrusa runt runt. Till sist började hon även leka med mig och bet tag i tröjan så jag höll på att stupa.
Vi roade i alla fall publiken - och vi hade ju rätt roligt själva också även om det blev en disksvamp i pris bara.

Haha jag såg dej nyss i en tråd du postat :)

Jadu Bella fortsätter ständigt förlänga mitt liv så jag kommer nog minst bli 700.

kan tänka mej att Troja och Beya gör det samma för dej. ;)

HA! Som de monstren håller på har de nog FÖRKORTAT mitt liv med hälften:eek:;)

Då håller du och jag samma klass;) Jag fick dock 2 p mer på min debut:D Det regnade nåt så kopiöst så vi traskade runt med vatten upp över ankeln. Så min herre som ÄLSKAR vatten drog järnet istället och sprang runt och tyckte att allt var allmänt jätte kul:) Så det enda vi fick poäng på var hoppet och apporten. :) Så sen dess får jag höra från många man inte känner; " det är väl du som har den där roligt överglada schäfern som tävlade uppe på Tjörn förra sommarn?" ;) Men jag har inte gett mig ännu...tävlar fortfarande i ettan och appellen utan att lyckas...men någon gång så:) Nu kommer vi iallafall över hundra-strecket haha

:rofl: stackars dej!

Vår första (enda hittills) start i lydnadsprov började superbra med endast 8,5-9,5p. Så började koncentrationen tryta och ett par övningar gick lite sämre, 7 och 5 poäng. Så var det dags för hoppet och min lilla retriver tar sig riheten att skippa hindret, rusar iväg till bilen, tar en dummy ur bakluckan och kommer tillbaks och sätter sig bredvid mig:angel: Tyckte det var rätt kul och vi fick massor av apploder från publiken som mestadels bestod av retrieverfolk.:p

Tack för den här tråden! Jag tränar ju nästan bara med galna lydnadsfreak. Sådana som bara tar första pris och som har en hel rad nuffror och bokstäver framför sina hundars namn...

Det gör att man får lite mindervärdskomplex. Nu kanske man vågar i allafall.

Liknande trådar

Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 499
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka