Min bomlösa sadel...

S

solenbakommolnet

ligger jätte fint på min nya häst men... padden som ska vara under är ganska stor :crazy: Den kommer att ligga ute på korset en bit, inte nu som ett täcke men ändå :(

Tror ni att det gör något :confused: Jag har svårt att tro att det kan störa henne, eller :confused:

Det är ju lite dumt att paddarna inte finns i flera storlekar :mad: På en nordsvensk ligger de säkert skit fint men på min lilla häst är det annorlunda :eek:

Vad tror ni :confused: Finns det kanske något av er som vet ifall det går att få tag på kortare paddar???? Har en Torsion sadel och jag vill inte rida utan padd :p

:bow:

Paden jag har till min Torsionsadel är inte mkt större än själva sadlen. Ivf inte uppe på ryggen. Tycket paden är lite för mkt skuren framåt, jämfört emot sadlen. Men som sagt, uppe på ryggen skiljer det inte såå mkt. Paden är köpt tillsammans med sadlen fr Rudorna Gård.

pst..( sadlen är förresten till salu..) :angel:

Det lär väl inte störa henne, det blir ju inget tryck där. Eventuellt kanske den kan skava pälsen lite om den gnids emot rumpan när hästen går...
Jag vet inte vad du har för mått på varken sadel eller pad, men jag vet paddar som man kan få i 61-76cm (rygg)längd... PM:a så kan jag berätta mer om du är intresserad.

Jag använder en vanlig westernpad under min Torsion. Det är säkert mycket stadigare med Torsions egna superpad men jag var snål och ville inte köpa en ny pad när jag ändå har gott om westernpadar.

På vintern får även min häst skav efter paden. aldrig på sommaren.

Liknande trådar

Utrustning Googlar mig blå efter en tryckavlastande pad till min nyinköpta bomlösa sadel. Dumt nog sålde jag de jag haft och nu hittar jag inte ens...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: Ottisen
·
Utrustning Min häst är för tillfället lite för smal, vilket märks över ryggen. Hon har bantats ner rätt ordentligt under hösten, och när hon var...
Svar
18
· Visningar
1 806
Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 831
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 594
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj