Min är dyrare än dom andra!!

sara_18

Trådstartare
Nu har ja en liten fråga om försäkring.
Vi har 3 hästar som är försäkrade i samma bolag Agria bas och vetrinärvård upp till 120 000kr.
Men min valack kostar mer i månaden än dom andra,
min är vbl travar valack 14, har startat ett antar gånger på banan och inköpt för 6000kr, den som kostar sen är syrrans vblsvalack 10år, aldrig startad och inköpt för 3000kr sen har vi den billigaste kbltravarsto 12 år inköpt för 12000kr.
Men varför är min valack dyrare, alla 3 har exakt samma försäkring?
De handlar ju inte om sån stor skillnad men endå :)
Tacksam för svar

Sv: Min är dyrare än dom andra!!

Kallblod är generellt sett billigare för bolagen, inte skadade lika ofta. Alltså inte lika dyra i premie (samma sak med de flesta ponnies).

Har du några reservationer? Är hästen registrerad hos Agria som ridhäst?

Annars kan det ha med ålder, karriär och/eller bonus att göra.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 003
Senast: Sockertoppen
·
Övr. Hund Sitter här och funderar lite granna på hund numer två....dock inget köp en på ett bra tag, men planer och drömma kan man ju alltid....;)...
Svar
13
· Visningar
947
Senast: villi
·
H
Hästmänniskan Har nu Agria men då de har höjt premien något försäkräckligt så funderar jag nu på att byta, skrev en tråd om det för inte så länge...
Svar
15
· Visningar
1 505
Senast: Immer
·
H
Hästmänniskan Fick hem ett försäkringsbrev från Agria nu i veckan och det var ingen liten höjning på försäkringspremien från och med nästa år....:eek...
2
Svar
35
· Visningar
3 294
Senast: gonkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden