Dyr försäkring!!!

Sv: Dyr försäkring!!!

Jag har Agria och tänker fortsätta med det även om det är väldigt dyrt har ett halvblod som kostar mig ca 700 i månaden. Folksam vet jag att min stallägare hade problem med då hon precis höjt upp försäkringen och skulle lämna ut hästen på¨foder men i mitt i allt upptäckte dom att hästen hade hjärtfel! Och folksamville att hon sdkulle bevisa att hon vart frisk när hon höjde försäkringen men hur i h*lvete ska man kunna det? tillslut fick hn tillbaka det hon köpte hästen som föl för då gick hon "miste" om över 50 000kronor!!
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Visst, det må vara dyrt, men man får mycket för pengarna också. Agria krånglar inte, man får sin ersättning utan knussel, och det tycler jag är guld värt!
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Fast i det fallet förstår jag Folksam. Att dom vill ha bevisat att hästen inte hade hjärtfel när försäkringen höjdes. Dels är det ju karens på höjningen, sedan är det nog mest troligt att hästen faktiskt hade hjärtfelet innan. Hjärtfel brukar inte komma hux flux på en frisk häst. Tror att alla bolag hade reagerat på samma sätt.
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Rekommenderar åxå Sveland! De var jätteschyssta mot mej . jag köpte en häst som fick kotled, knäled och en has behandlat knappt 5 månader efter köp. Dom hade rätt att inte betala för hästen eftersom jag bytte bolag, men dom tog kostnaden åt mej. Det är en A3 förs. veterinärvård A1. 80% av kostnaderna tar dom + att jag får betala självrisk.
Jag är jättenöjd med Sveland!!
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Görel skrev:
Mitt sto fött 1990 som nu är ohalt sen två månader tillbaka efter att ha varit halt i ett helt år kan jag knappast få försäkrad i ett annat bolag, men det föl hon väntar nästa år ska absolut inte försäkras i Agria!
Det där tycker jag att du skall ta dig en extra funderare på.
Om stoet är försäkrat i A1 i Agria, så får man fölet försäkrat med Agria Extra som även ersätter dolda och medfödda fel.
Man har också Agria Accident, om någon råkar att skada sig i samband med att den hanterar hästen.

Jag har alla mina hästar i Agria.
9 st hästar på fullvärde för 12.000:-/år.
Det är Islandshästar och en shettis.
 
Sv: Dyr försäkring!!!

sant, men det var inte medfött iaf.. Men hon hade en massa problem med folksam innan det oxå då hennes andra häst oxå dog. Jag vet inte dock vad som hände den hästen bara att dom hade en massa problem.. Så nu har hon Agria och är nöjd även jag med båda mina hästar!
 
Sv: Dyr försäkring!!!

*lånar knapp*

Jag har ena stoet försäkrat i Agria (tog över försäkringen) och när jag ringde i ett annat ärende passade jag på att fråga om foster och föl-försäkring. Det visade sig att om man som jag har en häst som är över 18 år får man inte teckna den alls. Visst kan man ha Agria Avel på stoet, och få 10% av stoets livvärde om hon kastar, men det blir inte många tusenlappar. Framförallt inte om man valt en hingst med 90-dagarsavgift och hon kastar efter det...

Jag har Folksam till det andra stoet, billigare, fast självrisk och alltid fått bra service på hundar, hästar och bil. Dessutom får man teckna foster/fölförsäkring tills stoet är 20.
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Själv har jag aldrig haft Agria (jag tänkte ta dem men när jag skulle försäkra in hästen var på FalsterboHordeshow var ombudet i deras monter snorpackad så det gick inte att få ett vettigt svar på mina frågor :crazy: så jag valde att annat bolag tack och lov :bump: ).
Men jag har många bekanta som haft Agria, de har varit både dyra och väldigt krångliga att ha att göra med.

Jag har Sveland nu skulle dock helst ha velat byta till Folksam men eftersom de är införsäkrade som för försvinner "dolda fel försäkringen" om jag byter så därför har jag avstått, dock har jag aldrig haft några problem med Sveland.
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Vi har Agria och har haft till de flesta av de hästar vi har haft under åren. Det har aldrig trasslat med någonting trots operationer och behandlingar på klinik...

Jag jämförde Agria och ett annat bolag när vi köpte vår nya häst, då var det inga större skillnader i kostnader iaf (det är dock ett år sedan). Så den hästen fick vara kvar i sitt "gamla" bolag eftersom det är mer riskabelt att byta bolag på en äldre häst.
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Oj. P var försäkrad för 45 liv och obegränsad veterinärvård, 275kr/mån. Iofs connemara. Folksam då. Skulle kosta en dryg tusenlapp till hos Agria. Krånglade iofs lite med utbetalningen, summan då, inte betalningen i sig.

Neffi är försäkrad i folksam också, hon hade en i agria som ägaren sade upp precis innan jag köpte.. Bra, den hade hon haft i tolv år utan att behöva använda!
 
Senast ändrad:
Sv: Dyr försäkring!!!

Jag har If.

Vetvård 100 000 kr
Självriskperiod 100 dagar.
Självrisk 2000 kr eller 4000
100% ersättning efter självrisk.
ersättning för rehab (massage, ET osv)
ersättning för veterinärens resor
ersättning för medicin
efterskydd i tre år ( om jag säljer hästen har jag skydd mot ev. dolda fel.)

Jag har valt livvärde på 20000 (A1) +40000 (A2) samt den höga självrisken.
Jag har villa och bil i if och få 20% rabatt.

Allt detta kostar mig 232 kr per månad.

Bra va?!:banana:

/Frans
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Det skiljer ganska mycket bland de olika raserna så om de är bra eller inte går inte att avgöra när du inte skriver vad det är för ras på hästen.:crazy:
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Det jag menar är att jag tycker att villkoren är bra.

Att det dessutom är hyfsat pris är bara ett plus.

Det gäller en Knabstrupper.

/F
 
Sv: Dyr försäkring!!!

12000 är vad agria skulle ta för att fösäkra min häst till inköpspris. Hade en shettis i agria med men kolla upp folksam o de tog mindre än halva priset för samma försäkring. Du har förhållandevis billiga hästar att försäkra jämfört med ex halvblod, därför märker vi som har det av priserna mer..
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Miss Sixty skrev:
Även om Agria är dyra så tyckerjag dom är absolut bäst. Har aldrig haft problem med ersättning och inte häller när det svåra beslutet skulle tas. Dom har alltid varit bra

Jag oxå! Bara gott om Agria. Har haft mycket otur med min häst men Agria har alltid hjälpt. Skönt att slippa ta en diskussion i svåra och ledsamma stunder. Kommer aldrig byta förs.bolag. Har A1 på min nya häst idag och det känns lugnt och tryggt. Tack för mig :banana:
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Vi har haft Agria till våra hästar (mammas och mina) vi har då rätt många hästar och vi bytade till Sveland för några år sedan och vi tjänade bra med pengar på det och det tog även över så att våra hästar fick behålla sin försäkring mot dolda fel och det var ju ett av kraven vi hade för att byta till Sveland och de sa att ofta så tar de över det och allra helst om man har några stycken.
Vi hade inga problem med Agria funkade hur bra som helst men som sagt de blev dyrare och det blev sämre försäkring när man avlade på sina ston .. vi hade A1 på alla våra ..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 099
Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
4 226
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och...
2
Svar
36
· Visningar
5 047
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp