Min älskling är sjuk..

Sv: Min älskling är sjuk..

Nej, och speciellt inte med den övriga infektionsbilden (ffa lungor) som gör sövningen extra riskabel..

Hon har vaknat!!! :banana:

Det var ett mjukt "halvstopp" (troligen fjädrar) som orkakat en kraftig infektion i buken. De behövde aldrig öppna tarmen utan bedömmer att hon kommer få ut det på egen hand.
Nu ska hon ligga kvar och medicineras till imorgon eller måndag.

Är så himla lättad och glad!!

Senast ändrad:

Åh så skönt att höra, jag vet precis hur du känner det.
När min Fighter opererades för magomvridning så var jag i upplösningstillstånd, veterinärerna var mycket kritiska. Men han klarade, fyllde 8 år i juli och är piggpiggpigg.

Imorgon är det specialutställning hos SRRS Skåne, ska dit och kolla på finingarna.
Hoppas få se er där nästa år !

Nu är jag inte Grana, men jag tolkar det som att hundarna fått ligga inlagda med dropp först, kommit hem och varit på gång att bli dåliga igen men att ägarna då känt igen symptomen. Inte att du inte varit uppmärksam.

Det kanske inte var så Grana menade men så tolkade jag det i alla fall :)

Jag hoppas verkligen att Alice klarar sig!

Ja var så jag menade, men förstår om ts misstolkade mig. För nu när jag läser det själv, så ser jag man kan göra det.
Jag menade också att just uttorkning går så fort, så oftast missar man det, har jag gjort själv. Men att man blir mer uppmärksam när det redan hänt en gång.

TS. Jag har nu också läst din andra tråd och jag beklagar verkligen :cry: Men ville ändå skriva och förklara hur jag menade med det jag skrev.

Läst din blogg och tittat på dina bilder. En jättefin Alic var det :love:

Beklagar verkligen!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 270
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 970
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 505
Senast: Ela
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 257
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka